Search
Luni 20 Noiembrie 2017 04:02:56
  • :
  • :

Parenting la puterea mami!

Copiii care se culcă devreme, au pe lângă o minte mai sănătoasă şi un corp mai sănătos

Copiii care se culcă devreme, au pe lângă o minte mai sănătoasă şi un corp mai sănătos

foto: whatsnewworld.info

Ora de culcare pentru copii este un subiect destul de discutat şi sensibil pentru marea majoritate a părinţilor. În timp ce unii simt că nu apucă să mai aibă timp şi pentru ei sau pentru treburile casnice şi încearcă să îi convingă pe cei mici să se culce cât mai devreme, alţii dimpotrivă, consideră că nu petrec suficient timp cu micuţii lor, mai ales că au atât de puţin timp la dispoziţie după serviciu, sau chiar nu le place că cei mici să se trezească prea devreme dimineaţa, prin urmare împing ora de culcare cât mai târziu.

Aşadar, întrebarea este: la ce oră trebuie culcaţi copiii? Răspunsuri de genul “când li se face somn” cum au mai auzit la unii părinţi, nu reprezintă în niciun caz o variantă. Cum şi la noi adulţii este numai o chestiune de obişnuinţă, iar după vacanţe când pierdem mai multe nopţi, ne vine greu să revenim la programul nostru normal şi să ne culcăm devreme, la fel este şi la copii. Dacă se obişnuiesc să se culce la 11-12 noaptea…va fi greu că apoi dintr-odată să îi pui la culcare la ora 8.30-9 seara. Mai ales că cei mici, sau cel puţin marea lor majoritate sunt plini de energie, şi s-ar juca până cad laţi. Mulţi chiar o fac :) . Eu rar am auzit copii care să spună “gata nu mă mai joc, vreau să mă duc să mă culc”. Totul este o chesitune de obişnuiţă, trecerea la un program sănătos de somn se face treptat, cu răbdare, cu înţelegere, fără să încercaţi să îi obligaţi să adoarmă forţat, ci dezvolatand un obocei sănătos de somn, cu reprize de somn profund şi neîntrerupt, cu rutine ale mersului la culcare, cu poveşti de noapte bună. Programul trebui stabilit de părinte, în funcţie de vârsta lui, dar şi de nevoile copilului. Iar ora de culcare trebuie să fie cât mai devreme, spun specialiştii.

De la urbanlifestyle.ro aflăm că la Murdoch Children’s Research Institute din Melbourne, Australia s-a desfăşurat un studiu în acest sens, iar principala concluzie a fost că acei “copii culcaţi devreme sunt mai sănătoşi, iar părinţii lor sunt mai puţin nervoşi”.

Acest studiu a început în anul 2004, şi a cuprins studiul a mii de familii cu copii începând de a vârsta de 2-3 ani şi până la 8-9 ani.

Concluzia studiului a fost că ora ideală pentru culcare este 8.30 pm. Ora această este ora ideală de culcare pentru copiii de vârstă şcolară, al căror nivel de melatonina (hormon care ajută creierul să se relaxeze şi să adoarmă) ajunge la cote maxime în jur de ora 8 pm.

“Somnul este o componentă importantă a sănătăţii minţii, dar şi a dispoziţiei. În cazul copiilor, somnul este strâns legat şi de problemele comportamentale, dar şi de autocontrol”, precizează şi medicul Wendy Sue Swanson, pediatru la cel mai mare spital de pediatrie din Seattle. “Iar în cazul mamei, al părinţilor, atunci când copiii se culcă devreme există timp pentru a face lucrurile pe îndelete, dar şi senzaţia de control asupra lucrurilor, ceea ce conferă încredere”, completează medicul.

Jon Quach, principalul autor al acestui studiu, afirmă: “mămici şi tătici, cu cât îi culcaţi mai devreme pe copii, cu atât sunteţi mai sănătoşi şi din punct de vedere mintal”.

Concluzia finală după ce au fost centralizate toate informaţiile legate de somn, stil de viaţă, comportament, stare de sănătate, a fost că în familiile în care copiii erau culcaţi mai devreme există “o stare de sănătate generală mai bună, asociată cu o calitate a vieţii mai ridicată”, precum şi  “o stare a sănătăţii mintale mai bună”.

Durata somnului, este iarăşi un subiect important, iar potrivit U.S. Naţional Sleep Foundation copii preşcolari cu vârste între 3-6 ani, ar trebui să doarmă între 10-13, iar şcolarii între 9-11 ore.

Copiii în general iubesc rutina, iar capacitatea lor de adaptare lala reguli legate de programul de somn, este mare.

Ceea ce ar fi însă bine să se respecte pentru o bună rutină a somnului sunt câteva reguli simple:

– copilul trebuie să îşi fi consumat energia peste zi, prin activităţi care să implice şi mişcare

– de la momentul cinei trebuie să treacă cel puţin o oră înainte de a merge la culcare

– crearea unui mic “ritual” înainte de culcare: băiţa de seară, spălat pe dinţi, o poveste şi somn de voie.

– temperatura din încăpere să fie ideală pentru somn

– se exclud variantele de adormire cu telefonul mobil, tabletă sau televizor, care afectează capacitatea copilului de a-şi reduce singur activitatea.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

five + three =

LogoMAMI_2014_H

Mami, mami, hai cu noi!

Dacă îți place ce facem, dă-ne like cu drag!

×