Search
Miercuri 22 Noiembrie 2017 12:37:50
  • :
  • :

Parenting la puterea mami!

De ce să consumăm fructele şi legumele cu coajă?

Din copilărie mama mă bătea la cap să mănânc fructele cu coajă. Recunosc, la fel încerc să îmi conving şi eu copilul să le mănânce, dar evident nu prea am succes încă. Încerc însă de pe acum să îi explic cum este bine să consume legumele şi fructele

De ce să consumăm fructele şi legumele cu coajă?

foto: jegygyuru.co

Coaja fructelor şi legumelor este bogată în fibre alimentare (non soluble polysaccharides), atât de importante în prevenirea constipaţiei, eliminarea toxinelor şi scăderea colesterolul.

În multe cazuri, coaja fructelor conţine mai multe substanţe nutritive decît pulpa. Acest lucru este valabil atât la fructele care în mod normal se mănâncă cu coajă: mere, struguri, piersici, caise, prune, afine, etc, dar şi a fructelor la care de cele mai multe ori coaja este aruncată.

Spre exemplu, coaja de portocale este mult mai bogată în antioxidanţi şi vitamine decât pulpa. Însă ea de cele mai multe ori este fie aruncată, cel mult răzuită şi uscată pentru prăjituri, pierzându-şi practic astfel multe proprietăţi. Este valabil acelaşi lucru şi pentru lămâi sau alte citrice. Coaja de citricele conţine o mare cantitate de vitamina C, antioxidanţi şi alţi nutrienţi care luptă împotiva bolilor de inima şi care scad riscul producerii cancerului.

Coaja de pepene îmbunătăţeşte circulaţia sângelui, măreşte nivelul de energie din organism, stimulează sistemul imunitar şi dilată vasele de sânge, îmbunătăţind astfel circulaţia sangvină.

În cazul merelor şi perelor, se pare că peste 60% dintre mineralele şi vitaminele pe care acestea le conţin sunt stocate în coajă. În plus cojile lor inhibă dezvoltarea celulelor canceroase.

În cazul fructelor exotice, cum sunt kaki sau mango, coajă este deasemenea extrem de bogată în nutrient şi benefică pentru organism. În India, acestea sunt consumate cu tot cu coajă, în special pentru combaterea diverselor afecţiuni digestive cum ar fi constipaţia, indigestia, inflamarea mucoasei gastrice.

Coaja fructelor de kiwi, conţine şi ea cu de până la 3 ori mai mulţi antioxidanţi decât pulpa. Totodată coaja este extraordinar de bună pentru alergii şi are proprietăţi antiinflamatorii.

Şi la banană coajă este extrem de bună, deoarece conţine potasiu şi antioxidanţi. Totodată este indicaat în tratarea depresiilor, în afecţiunile ochilor sau pentru albirea dinţilor.

s-media-cache-ak0.pinimg.com

foto: s-media-cache-ak0.pinimg.com

Fructele sunt alcătuite din celuloză şi sunt clasificate că şi glucide, deoarece au un conţinut bogat de zahăr, sub formă fructozei. Cantitatea de zahăr din fructe este eliberată treptat datorită fibrelor pe care le conţin acestea. Iar coaja fructelor, practic nu face decât să limiteze puterea glicemică a fructelor.

Şi dacă vorbim de legume, coaja lor este deasmenea extrem de bogată în nutrienţi şi ar trebui să le mâncăm cu totul.

Pe lângă legumele gen roşii, ardei, castraveţi, dovlecei, şi legumele precum cartoful ar fi indicat să le mâncăm cu tot cu coajă, această fiind foarte bogată în potasiu, fosfor, fier, zinc şi vitamine.

Coaja de ceapă este şi ea extrem de benefică pentru organism, fiind foarte bogată în fibre şi antioxidanţi.

În cazul castravetelui, coaja conţine dioxid de siliciu, ce contribuie la regenerarea părului, unghiilor, şi care atenuează semnele îmbătrânirii la nivelul pielii.

Aşadar, cel mai indicat este să consumaţi alimentele în întregime, fără să le îndepărtaţi coaja. Multe persoane afirmă că unul din principalele motive pentru care coaja fructelor şi legumelor este îndepărtată, este că acestea au fost tratate cu pesticide sau diferite ale substanţe toxice. Însă chiar şi în aceste condiţii, dacă acestea sunt foarte bine spălate, tot este mai bine să le consumăm cu totul, datorită beneficiilor aduse de substanţele hrănitoare conţinute de coajă. Iar în plus, pentru a îndepărta pesticidele, sau cel puţin în mare parte, puteţi lăsa legumele şi fructele în apă cu puţin oţet timp de o jumătate de ora. Iar apoi puteţi să le consumaţi cu încredere!




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ twelve = nineteen

LogoMAMI_2014_H

Mami, mami, hai cu noi!

Dacă îți place ce facem, dă-ne like cu drag!

×