Search
Vineri 23 Iunie 2017 05:11:03
  • :
  • :

Parenting la puterea mami!

Măslinele antioxidantul minune

Măslinele-antioxidantul-minune

Foto: dalmann.com.tr

Originea culturilor de măslin se pierde în negura vremii. Unii susţin că măslinul ar avea originea în bazinul mediteranean, iar alții, că ar proveni din Etiopia. O ipoteză spune că măslinul ar fi apărut încă din vremurile preistorice, în Siria, de unde s-ar fi extins în Australia şi spre Grecia. Însă descoperirile arheologice arată faptul că măslinii sălbatici existau în insula Creta cu mult înainte de naşterea civilizaţiei. Din Creta s-au răspândit în Egipt (2000 i. Hristos) şi Palestina (1800 i. Hristos). Potrivit lui Homer, măslinul crește pe pământul Greciei de mai bine de 10.000 de ani.

În Spania, cultivarea măslinilor a început în timpul dominaţiei maritime a fenicienilor (1050 i. Hristos). După descoperirea Americii, măslinul a traversat oceanul, iar în 1580 era cultivat în Mexic, Peru, California, Chile şi Argentina.

Cunoscut pentru culturile de măslin, era vestit în Ierusalim, Muntele Măslinilor, cu Grădina Ghetsimani, care în traducere românească înseamnă “teasc de untdelemn”. Rezultatele unor teste realizate asupra măslinilor din Grădina Ghetsimani confirmă faptul că arborii sunt aceiaşi sub care s-a adăpostit Iisus atunci când s-a rugat şi, mai târziu, când a fost trădat de Iuda. Încă și astăzi sunt aici un număr de măslini foarte bătrâni, despre care tradiția spune că ar fi chiar din aceia sub care Domnul se ruga. Menţionată de câteva ori în Noul Testament, mica grădină este considerată un loc sfânt pentru religiile creştină, iudaică şi musulmană.

În Grecia măslinii erau atât de prețuiți, încât cel care îndrăznea să taie un pom era condamnat la moarte sau la exil.

După frunzele totdeauna verzi, măslinul semnifică nemurirea. Ramura de măslin este simbolul păcii, al prosperităţii, al fertilităţii şi al gloriei.

 

În lume există sute de tipuri de măsline, dar cele mai importante sunt:

  • Nicoise – originare din Franţa, sunt negre la culoare, au dimensiune mică aromă puternică şi sunt îmbogăţite cu ierburi aromatice;
  • Ponentine – originare din Italia, sunt negre la culoare, conservate în apă sărată şi în oţet, au o aromă medie;
  • Gaeta – originare din Italia, sunt negre la culoare, conservate întâi doar în sare uscată şi apoi sunt unse cu ulei de măsline;
  • Liguria –  originare din Italia, ele sunt negre la culoare, conservate în apă sărată şi au o aromă vibrantă;
  • Kalamata – originare din Grecia, sunt negre la culoare, au o aromă puternică sunt culese doar la maturitate şi sunt conservate în apă cu sare;
  • Manzanilla – originare din Spania, sunt verzi la culoare, sunt vândute cu sâmburi sau umplute cu alte ingrediente, ambalate cu sare şi suc de acid lactic;
  • Picholine – originare din Franţa, sunt verzi la culoare, au o aromă uşor sărată, iar uneori sunt conservate cu acid citric.

 

Măslinele sunt o sursă excelentă de fibre. Toate sortimentele de măsline sunt bogate în proteine, lipide și carbohidrați și, suplimentar, conțin o gamă foarte variată de minerale precum calciul, fierul, zincul, magneziul, cuprul, potasiul sau fosforul. Dintre vitaminele prezente în măslinele pentru consum amintim pe cele din gama complex B, pro-vitamina A și vitaminele E și K. 

creanga-maslin

Foto: kenanaonline.com

 Beneficiile consumului de măsline:

  1. reduce riscul de ateroscleroză și crește nivelul HDL (colesterol bun).
  2. ajută la combaterea simptomelor bolilor inflamatorii, precum osteoartrita, artrita reumatoidă sau astmul.
  3. încetinește procesul de îmbătrânire și acționează în procesul de eliminare al apei din organism.
  4. prevenire cancerul la sân.
  5. stimulează sistemul imunit slabit de boală.
  6. ajută simțitor la prevenirea degradării plămânilor.
  7. stimulează regenerarea țesuturilor distruse.
  8. întărește atât dantura cât și oasele, făcând tenul și pielea mai elastice și mai sănătoase.
  9. previne cancerul, inflamațiile, bolile coronariene, afecțiunile nervoase degenerative și diabetul.
  10. menține integritatea membranelor celulare și a membranelor mucoase (inclusiv la nivelul pielii).
  11. are efect stimulativ pentru sistemul digestiv.
  12. previne îngrășarea, întrucât menținerea nivelului de zahăr în sânge la un nivel scăzut asigură și reglarea apetitului alimentar.
  13. stimulează producția de serotonină, un hormon care induce starea de sațietate.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

four + 2 =

LogoMAMI_2014_H

Mami, mami, hai cu noi!

Dacă îți place ce facem, dă-ne like cu drag!

×