10 alimente sănătoase care pot preveni un atac cerebral

10 alimente sănătoase care pot preveni un atac cerebral
Foto: pure-natur.blogspot.com

Te simţi bine, pari a nu avea nicio problemă de sănătate dar, în câteva secunde viaţa se poate schimba şi asta din cauza unui atac vascular cerebral (AVC) care loveşte din senin.

Accidentul vascular cerebral (AVC) este a treia cauză de deces în întreaga lume. Aproximativ un sfert din toate victimele accidentului vascular cerebral mor ca un rezultat direct al acestuia sau al complicaţiilor sale. Accidentul vascular cerebral este cauzat de dieta necontrolată, bogată în grăsimi saturate care duce la depunerea de colesterol în artere şi hipertensiune arterială. Cu alte cuvinte, atunci când colesterolul formează plăci în artere, duce la blocarea circulației sângelui într-o parte a corpului care privează creierul de oxigen. În astfel de condiţii, unele celule din creier mor și nu mai sunt în măsură să se reproducă. Alte accidente vasculare cerebrale se întâmplă atunci când un vas de sânge în creier se rupe cauzând blocarea de oxigen la nivelul celulelor din creier şi moartea acestora.

Renunţarea la fumat, limitarea consumului de alcool, regimul alimentar bogat în fructe şi legume, păstrarea în limite normale a greutăţii corporale, controlul regulat al glicemiei şi a tensiunii arteriale, precum şi mişcarea zilnică sunt principalele căi prin care se poate reduce semnificativ riscul de atac cerebral.

Câteva alimente sănătoase indicate a se consuma:

Tărâţele de orez

Conţin cantităţi mari de omega 3 şi 6, de acizi grași și de fibre dietetice nutritive care contribuie la niveluri mai scăzute de colesterol în artere și reduc riscul de boli cardiace și accident vascular cerebral.

Spanacul

Conține multe fibre, la fel ca toate legumele cu frunze de culoare verde închis.

Migdalele

Conţin cantităţi mari de vitamina E şi alte minerale care pot ajuta la reducerea nivelului de colesterol rău și pot menține un flux sanguin sănătos în organism.

Peştii de apă rece

Somonul şi tonul, conțin cantități mari de omega 3 şi 6, acizi graşi care pot ajuta la reducerea colesterolului din artere și vasele de sânge din creier, rezultând în scăderea tensiunii arteriale și a riscului de accident vascular cerebral.

Merele

Bogate în quercetină, acestea protejează creierul. Fructele conțin, de asemenea, cantităţi mari de antioxidanţi şi substanţe chimice care ajută la protejarea celulelor din întregul corpul, în special din creier și inimă.

Fasolea

Indiferent de tipul ei, fasolea este bogată în fibre. Doar un sfert de ceașcă de fasole conține aproape 5 grame de fibre.

Fructele de pădure

Fructele de pădure sunt surse importante de fibre. Zmeura conține cele mai multe fibre, însă și murele, afinele și căpșunile sunt alegeri bune.

Fructul de kiwi

Conţine cantităţi mari de vitamina C, potasiu, magneziu şi antioxidanţi, substanţe bune pentru inimă şi sistemul imunitar, precum și pentru prevenirea accidentului vascular cerebral.

Seminţele de chia

Au un nivel înalt de nutrimente şi sunt slabe caloric. Bogate în antioxidanţi, fibre solubile şi minerale, seminţele de chia sunt o sursă de acizi graşi omega 3 şi conţin mai mult calciu decât laptele.

Caisele

Fitochimicalele din caise, pot ajuta la protejarea inimii și a ochilor și previn accidentul vascular cerebral. Beta-carotenul poate ajuta la scăderea nivelului de colesterol rău în artere, reducând astfel riscul bolilor de inima si accidentului vascular cerebral.

 

 

Citeşte şi:

Spanacul are o mare valoare nutritivă

Migdalele benefice asupra sănătății și frumuseții

Mărul fructul perfect în orice anotimp

Fasolea neagră superalimentul cel mai bogat în antioxidanţi

Miracolul celor mai mici seminţe din lume: seminţele de chia

Caisele nectarul zeilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *