sâmbătă,octombrie 1, 2022

10 reguli pentru masa în familie

foto: i.huffpost.com

10 reguli pentru masa în familie
foto: i.huffpost.com

1. Prima regulă şi cea mai importantă, spălaţi-vă cu toţii pe mâini, cu apă caldă şi săpun, înainte de a va aşeza la masă. Acest obicei trebuie învăţat de la vârste fragede, şi ar trebui să fie defapt primul lucru când ajungeţi acasă, venind de afară. Dar şi în acest caz, dacă v-aţi mai jucat sau aţi avut alte activităţi prin casă, repetaţi operaţiunea înainte de a vă aşeza la masă.

2. Nu beţi apă în timpul mesesi. Apa este foarte importantă pentru organism, dar ea este bine să fie consumată cu o jumătate de oră înainte de masă, sau la o jumătate de oră după terminarea mesei. Cel mult, beţi apă după ce aţi luat ultima înghiţitură. Pe lângă faptul că poate afecta apetitul…şi aşa precar dacă vorbim de cei mici, apa servită în timpul mesei, diluează sucurile gastrice şi îngreunează digestia alimentelor consumate, produce balonări.

3. Pentru a preveni alterarea alimentelor în sezonul cald, în special a celor de origine animală, păstraţi-le la temperaturi de sub 8 grade C. Prepararea lor este indicat să fie făcută termic, prin fierbere sau coacere.

4. Nu mâncaţi direct din borcane (compot, dulceaţă, miere) sau nu beţi lapte direct din cutia în care este ambalat, după care puneţi capacul şi puneţi produsele la loc. Fie vă puneţi pe o farfurie/pahar, fie dacă plecaţi în călătorii, transferaţi în recipiente mai mici, cât serviţi la o singură masă. Deasemnea mâncarea ce a rămas în farfurie aruncaţi-o, nu o puneţi la păstrare pentru mai târziu. Bacteriile şi enzimele din salivă vor continuă să digere mâncarea rămasă, să descompună substanţele din ea şi să o altereze.

5. Hrana preparată în casă ar trebui pusă în frigider imediat, nu lăsată să se răcească la temperature camerei, ore în şir. Nu gătiţi cantităţi mari de mâncare deodată şi păstraţi mâncarea gătită la frigider, maxim 3 zile, în special dacă această conţine şi produse de origine animală.

6. Când plecaţi în vacanţă, evitaţi să cumpăraţi de pe drum ce găsiţi, pentru că s-ar putea să aveţi evenimnete neplăcută. Mai bine aţi încerca să le pregătiţi de acasă sandwich-uri sau snack-uri cu ce ştiţi că le place lor, cu alimente proaspete de care sunteţi siguri, şi pe care apoi să le transportaţi într-o geantă frigorifică.

7. Evitaţi să cumpăraţi produse de patiserie, produse pe bază de ouă sau sandwich-uri gata preparate, ori tip fast food. Sunt de departe cele mai nesănătoase alimnete prin conţinutul lor, iar în plus nici nu aveţi certitudinea a cât de prospete sau preparate în condiţii adecvate, sunt.

8. În vacanţe, oferiţi-le copiilor mici răsfăţuri pe care în mod normal nu le mănâncă. Asta nu înseamnă însă că toată vacanţa trebuie să mănânce numai dulciuri, chips sau pizza. Şi în vacanţă trebuie să aveţi grijă să se alimneteze corect, încercând însă să le satisfaceţi şi micile plăceri mai mult decât o faceţi în mod normal. Doar sunteţi cu toţii în vacanţă, nu ? 🙂

9. Nu refolosiţi ustensilele de bucătărie fără să le spălaţi. Clătirea cu apă nu reprezintă spălare. Şi chiar dacă aţi văzut acest lucru la bunica…acesta nu este un obicei sănătos. Mai ales dacă vorbim de vase în care aţi avut produse de origine animală, sau de ustensilele pe care le-aţi adus în contact direct cu saliva, este absolut necesar să le spălaţi corespunzător.

10. Nu folosi apa de la robinet decât fiartă. Există acum nişte recipiente speciale pentru filtrarea apei, însă nu toate sunt certificate şi sigure. Iar mai mult că sigur acestea nu omoară eventualele bacterii ce s-ar putea găsi în apă. Dacă totuşi doriţi să o consumaţi astfel , este preferabil să îi faceţi nişte teste înainte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *