7 metode simple de a scapă de stres

Stresul este boala secolului în care trăim şi de care nu putem să scăpăm oricât ne-am strădui. Marea majoritate dintre noi ne confruntăm cu problemele legate de somn, stări de irascibilitate ori de anxietate, bătăi rapide ale inimii, palme umede, transpiraţie excesivă.

Toate acestea sunt rezultate ale stării generale de stres în care trăim.

Ce-i de făcut?

Fiecare are propriul mod de a gestiona aceste stări de stres excesiv, există însă câteva lucruri generale, extrem de simplu de făcut, pe care toată lumea le poate aplică pentru a-şi îmbunătăţi starea generală de bine.

1. Zâmbeşte de la prima oră.

Dimineaţa când te trezeşti şi mergi la baie să te speli pe dinţi, priveşte-te în oglindă şi zâmbeşte larg. Te-ai trezit, eşti bine şi ai şansă să trăieşti o nouă aventură din viaţă ta. Fă din fiecare zi o poveste. Şi chiar dacă nu este una perfectă, orice poveste are şi o intrigă. Important este că la final, să se termine frumos şi să ne bucurăm de ceea ce am realizat în acea zi.

2. Atitudine pozitivă

Atitudinea este totul! Dacă vei avea o atitudine negative, nu vei face decât să înrăutăţeşti situaţia, agravând compelxitatea situaţiilor şi mai mult, găsind şi alte motive de supărare decât cele care au generat starea iniţială. Nu vei face decât să atragi şi alte lucruri negative asupra ta. În orice situaţie există întotdeauna şi o parte pozitivă. Obişnuieşte-te să o priveşti numai acea parte şi să nu te încarci cu amărăciune pentru partea negativă. Spre exemplu, dacă astăzi ţi s-a stricat maşina, ai o bună ocazie de a călători cu metroul, ceea ce nu ai mai făcut de prae mult timp, sau chiar de a merge pe jos, făcând puţină mişcare.

3. Fă haz de necaz

Chiar dacă anumite lucruri nu au ieşit chiar cum ţi-ai fi dorit tu, râzi! Râsul este generator de energii pozitive şi îţi va crea o stare generală de bine. Iar dacă vei râde tare şi zgomotos, îi vei molipsi şi pe cei din jurul tău, ce vor fi astfel pregătiţi să îţi întoarcă şi ei o porţie de energie pozitivă.

4. Practică un sport sau fă plimbări lungi.

Mişcarea, de orice fel, te va ajuta să îţi detensionezi muşchii, corpul şi sufletul. Practică sporturi gen pilates sau yoga, ce te vor ajută să îţi cunoşti corpul mai bine, atât la exterior, cât mai ales la interior, ce te vor învăţa să îl asculţi cu adevărat. Sportul nu înseamnă numai formă fizică bună şi frumuseţe exterioară. Sportul înseamnă mai mult decât atât, şi defapt mult mai important, linişte interioară, revitalizare, oxigenare intensă şi corectă a organismului. Dacă nu ai timp pentru practicarea unui astfel de sport, fă cel puţin plimbări lungi, în care să fii numai tu cu gândurile tale, în care să îţi recreezi creierul.

5. Respiră adânc!

Bărbaţii respiră abdominal, noi femeile însă toracal. Respiraţia abdominală este cea care te ajută să alungi stările de stres intens, fiind mult mai profundă, iar aerul pătrunzând şi în zonele inferioare ale plămânilor. Poate de aceea bărbaţii sunt defapt mult mai relaxaţi decât noi, femeile.:)

6. Stai departe de factorii care ţi-ar putea produce stres

Fă pauze şi măcar în anumite momente din zi, încearcă să stai departe de calculator, telefon, tabletă, televizor. Vei fi surprins să vezi ce efect liniştitor suplimentar poate avea numai simpla închidere a telefonului, televizorului şi a altor device-uri, atunci când te aşezi pe un fotoliu să te odihneşti.

7. Fă lucruri care necesită o atenţie sporită

Fie că îţi place să coşi goblenuri, să croşetezi sau să faci broderie, toate acestea te vor detensiona şi te vor relaxa maxim. Dacă nu este tocmai genul tău de activitate, poţi încerca o carte bună, de aventură, care să te capteze şi să te scoată din cotidian.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *