sâmbătă,decembrie 4, 2021

7 probleme din timpul sarcinii

Greţuri, masca gravidei, picioare grele- sunt doar câteva probleme de care se izbeşte aproape orice gravidă. Şi totuşi, există o multitudine de alte mici neplăceri pe care nu ţi le-a spus nici măcar mama ta. Noi avem soluţii pentru ele.

7-probleme-din-timpul-sarcinii

  1. Mici pierderi de urină. Greutatea lui bebe apasă asupra perineului (adică a muşchilor care susţin bazinul). Rezultat: vezica urinară se comprimă iar presiunea o poate face să cedeze. Un strănut, un râs mai puternic, un efort important, o tuse pot declanşa această nepăcere. Cam jumătate dintre gravide se confruntă cu ea. Ce poţi face? Ideal ar fi să-ţi întăreşti musculatura prin câteva exerciţii simple de întărire a muşchilor perineului, înainte de sarcină. Dacă însă suferi de incontinenţă urinară, evită eforturile prea violente (sport cu sărituri sau abdomene) şi supravegează-ţi greutatea.
  2. Constipaţia. În perioada sarcinii organele tale sunt comprimate de către prezenţa lui bebe. Progesteronul încetineşte funcţionarea sistemului digestiv, iar mişcarea este redusă în această perioadă. Rezultat: digestia se blochează. Toate acestea sunt mai frecvente în ultimul trimestru al sarcinii. Ce poţi face? E nevoie să uşurezi digestia prin diverse metode: să creşti raţia cotidiană de fibre (legume, fructe, cereale complete), să bei mai multe lichide (2 litri pe zi, sucuri naturale, supe, ceaiuri din plante), să limitezi alimentele care se digeră mai greu şi să ai o activitate fizică cât de mică (măcar 15 minute de mers pe jos, zilnic). Dacă, totuşi, problema persistă, consultă medicul pentru a-ţi administra un laxativ uşor, compatibil cu sarcina care să conţină plante autorizate pentru această situaţie. Şi câteva şedinţe de osteopatie te pot ajuta.
  3. Acneea. Hormonii sarcinii pot perturba glandele sebacee. Excesul de sebum blochează porii din piele, creând mici inflamaţii. Dacă în adolescenţă ai suferit de acnee sau chiar la maturitate, ai şanse mai mari de risc. Ce poţi face? Începe cu regulile de bază. Alimentaţie mai bogată în antioxidanţi (fructe şi legume) şi sărace în grăsimi animale şi zaharuri rapide; curăţă bine tenul doar seara cu produse noncomedogene şi blânde şi clăteşte-te cu apă termală. Machiază-te uşor, foloseşte o cremă reechilibrantă şi protecţie solară. Evită să atingi coşurile pentru a nu le agrava. Dacă persistă, consultă un dermatolog care îţi poate prescrie un tratament alopat compatibil cu sarcina. Unele produse care conţin zinc sau chiar anumite plante pot dăuna fătului.
  4. Dureri de dinţi. Tot din pricina hormonilor sarcinii gingiile devin mai sensibile şi se pot îmbolnăvi de gingivită. Pe de altă parte, consumul crescut al dulciurilor duce la apariţia cariilor. Ce poţi face? Este nevoie de o igienă ireproşabilă (spălarea dinţilor de trei ori pe zi cu o pastă care să conţină clor şi un detartraj o dată pe an). La primele semne (sângerări, dureri), mergi la dentist. Nu folosi automedicaţia.
  5. Crampe musculare. Sunt provocate de o lipsă de magneziu. În perioadele de oboseală sau de stres acest mineral poate lipsi. Problemele pot apărea mai ales în primul trimestru. Ce poţi face? Mai întâi încearcă să întinzi muşchiul atins. Apoi, ai grijă la magneziu. Îl poţi lua din apa minearală îmbogăţită cu acest mineral, din fructe oleaginoase (nuci, migdale, alune), fasole uscată, cereale complete, fructe uscate, ciocolată neagră, banane sau sub formă de suplimente alimentare.
  6. Hemoroizi. În timpul sarcinii vena cavă este comprimată. Rezultatul: circulaţia venoasă se efectuează mai greu şi poţi avea probleme cu hemoroizii, mai ales dacă suferi şi de constipaţie. Ce poţi face? Pe lângă eliminarea constipaţiei, urmând sfaturile de mai sus, poţi folosi pomezi antihemoroizi. Evident, verifică să nu fie contraindicate sarcinii. Sunt preferabile produsele homeopate.
  7. Salivaţia abundentă. Nu se prea cunosc cauzele acestei tulburări (destul de rare), dar enervantă. Tulburarea dispare după ce naşti. Ce poţi face? Prea multe soluţii nu există. Ca sfat e bine să eviţi alimentele acide (lămâie, oţet, kiwi) sau guma de mestecat care agravează hipersalivaţia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *