Până la apariţia internetului şi a gadgeturilor, copiii obişnuiau să îşi petreacă timpul liber afară alergând şi jucându-se. Generaţiile de astăzi, însă, sunt tot mai predispuse sedentarismului, fapt ce se reflectă în condiţia fizică proastă şi a ratei crescute a obezităţii infantile. Din acest motiv, părinţii sunt nevoiţi din ce în ce mai mult să îşi înveţe copiii că un stil de viaţă sănătos include activităţi fizice regulate.

famile-pe-biciclete

1. Faceţi exerciţii împreună

Activitatea fizică nu este benefică doar pentru cei mici, ci şi pentru cei mari. Încearcă să faci din activitatea fizică un moment de familie. Mergeţi cu bicicleta împreună, alergaţi în parc, dansaţi în casă pe melodii ritmate sau faceţi-vă un obicei din a vă plimba jumătate de oră după masa de seară. Dacă obişnuiai să faci yoga înainte să rămâi însărcinată, poţi relua acest obicei, de data aceasta împreună cu cei mici. Obişnuirea copiilor cu activitatea fizică încă din primii ani de viaţa creşte şansele ca ei să includă acest obicei sănătos în rutină zilnică întreaga viaţă.

2. Încurajează participarea copiilor la muncile casnice

Copiii obişnuiesc să se joace imitând activităţile adulţilor. Lucruri obositoare pentru noi, precum spălarea maşinii, udatul plantelor, aspiratul podelelor sau gătitul pot fi activităţi plăcute pentru ei. Poţi încerca să îi responsabilizezi pe cei mici dându-le câte o sarcină adaptată vârstei lor în fiecare zi. Adăugă o răsplată pentru fiecare activitate îndeplinită pentru a face totul mai plăcut.

3. Cumpără-i un căţel

Plimbatul câinelui şi joaca în parc cu acesta sunt un mod foarte plăcut de a petrece timpul liber. Unde mai pui că toată această agitaţie este un tip de activitate fizică extrem de benefică pentru corpul omenesc. Cumpără-i celui mic un Frisbee şi du-l împreună cu membrul patruped al familiei în parc şi lasă-i să se joace până se plictisesc.

4. Alege sporturi pe roţi

Dacă vârsta îi permite, cumpără-i celui mic role, skateboard sau bicicleta. Dacă încă nu ai încredere în el să îl laşi singur în parc, ia-ţi laptopul cu tine şi rezolvă-ţi treburile restante în timp ce copilul va exersa noi mişcări pe două sau patru roţi. Dacă eşti suficient de curajoasă, ia-ţi şi tu o pereche de role şi patinează alături de el.

5. Înscrie-ţi copilul la un sport

Cea mai solicitanta activitate fizică este practicarea unui sport de performanţă. Dacă observi că cel mic are înclinaţie către tenis, polo, balet sau fotbal, înscrie-l la un club sportiv unde îşi poate dezvolta abilităţile sportive. Chiar dacă există şi riscuri în practicarea unui sport, satisfacţiile obţinute sunt de necomparat.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *