Sunt multe motive pentru care este bine să-l alăptezi pe bebe până la 6 luni sau un an. Tot mai multe mame aleg această variantă în ultimul timp. Iată de ce e bine să alăptezi copilul, atât pentru el cât și pentru tine.

bebe-masa-la-sanul-mamei-png

–         După cum se știe, laptele matern este de neînlocuit pentru dezvoltarea bebelușului tău. Este bogat în anticorpi care îl protejează contra infecțiilor, în proteine care îl ajută la creștere, în glucide, în omega 3 și în minerale necesare dezvoltării creierului și sistemului nervos. Favorizează dezvoltarea intelectuală și reduce riscul obezității infantile.

–         Un alt motiv despre care se vorbește mai puțin este acela al pierderii în greutate de către mamă, după naștere.  Multe femei se confruntă cu problema kilogramelor în plus, după ce au născut. Nu este ușor să îți revii la silueta avută înainte, dar alăptarea te poate ajuta. O parte din grăsimile acumulate în timpul sarcinii au ca obiectiv chiar fabricarea laptelui matern. De aceea nu este de mirare că femeile care alăptează dobândesc mai repede silueta avută inițial, față de cele care nu alăptează. Între 6 luni și un an după naștere, femeile care alăptează pierd, statistic vorbind, mai multe kilograme comparativ cu cele care nu alăptează. Evident, o condiție de bază este să nu mănânci cât doi în acest timp, sub pretext că tu ești sursa de hrană a celui mic. Ca și pe timpul sarcinii, și în perioada de alăptare, metabolismul mamei se adaptează astfel încât rația alimentară obișnuită este suficientă și pentru mamă și pentru copil. Este deci inutil să mănânci mai mult, dar te poți alimenta mai bine, mai sănătos. Evident că pierderea în greutate după naștere va fi favorizată și dacă reiei progresiv o activitate fizică regulată: mers pe jos, înot. Este un aspect care nu ar trebui neglijat deloc.

–         Este interzis să ții regim când alăptezi. Restricțiile calorice riscă să antreneze o scădere a lactației care se poate repercuta defavorabil asupra duratei de alăptare și a creșterii bebelușului.

–         Pe de altă parte alăptarea este compatibilă cu un regim alimentar sănătos și echilibrat. Trebuie să mănânci toate cele trei categorii de alimente necesare organismului: proteine, lipide și glucide, dar în variantă sănătoasă. În privința caloriilor nu ai voie să scazi sub 1.800 pe zi. Conform studiilor făcute, pierderea în greutate a mamei care alăptează nu are consecințe asupra copilului, cu condiția ca programul alimentar să fie echilibrat și mama să nu slăbească mai mult de 2 kg pe lună.

bebe-alimentat-la-san

Sfaturi:

  • Nu depăși ritmul de slăbit de 2 kg pe lună.
  • Așteaptă 2-3 luni după naștere pentru ca organismul să se recupereze complet.
  • Evită dietele rapide.
  • Consultă o nutriționistă pentru meniul zilnic.
  • Practică , cel puțin de două ori pe săptămână, o activitate fizică, cum ar fi mersul pe jos, înotul sau gimnastica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *