Alimente bogate in acid folic

Acidul folic este un supliment care nu face bine doar corpului, ci si la nivel emotional. El face parte din grupul vitaminelor B si se gaseste in linte, mazare, portocale, cereale integrale, broccoli, varza de Bruxelles, spanac si ficat.

Acid folic

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poti face ca sa previi aparitia defectelor congenitale ale copilului tau este sa te asiguri ca aportul zilnic de acid folic este suficient in special inaintea conceptiei si in primul trimestru de sarcina.

Studii repetate au aratat ca femeile care primesc o cantitate suficienta de de acid folic, zilnic, inainte de momentul conceptiei si in primele luni de sarcina, beneficiaza de o scadere a riscului de a avea un copil cu un defect neural sever (un defect congenital ce implica dezvoltarea incompleta a creierului si a maduvei spinarii) de pana la 70%.

Vitamina B9 sau acidul folic este prezenta in multe surse naturale. Este o vitamina necesara in buna functionare a organismului pentru ca ajuta in diviziunea celulara si in dezvoltarea celulelor. O deficienta de acid folic poate duce la anemie in cazul adultilor si la incetinirea cresterii in cazul copiilor. In plus, este esentiala in sarcina pentru o dezvoltare normla a bebelusului.

Vitamina B9 este solubila in apa, asa ca este rara o supradoza a acesteia din surse naturale. Daca te-ai hotarat sa iti cresti aportul de acid folic iata ce alimente poti include in meniul zilnic. Alimente bogate in acid folic sunt:

1. Avocado

Fructele de avocado furnizează tipul sănătos de grăsimi de care organismul are nevoie. La fel ca şi uleiul de măsline, avocado creste nivelul de HDL (colesterolul “bun”). Colesterolul HDL poate ajuta la protejarea împotriva daunelor cauzate de radicalii liberi. Acest tip de colesterol, de asemenea, ajută la reglarea nivelului de trigliceride şi prevenirea diabetului.

100g de piure de avocado au 45mcg de acid folic iar daca la asta adaugi acizii grasi buni, vitamina K si fibrele, avocado nu ar trebui sa mai lipseasca de pe lista ta de cumparaturi.

 2. Broccoli

 

Este laudat pentru proprietatile lui de detoxifiere, dar are si acid folic, oferind 24% din doza zilnica recomandata cu o singura portie. Este recomandat sa il consumi crud sau la aburi pentru a pastra in el toate vitaminele si mineralele.

3.Citrice

Multe fructe contin acid folic, dar citricele sunt printre cele mai bogate. O portocala contine 40mcg, iar un grepfrut 30 de mcg. Pe langa cele doua mai poti adauga pe lista fructelor bune papaya, banane si zmeura.

4. Seminte de floarea soarelui

Sunt o gustare permisa si sanatoasa. Sunt ideale si ca topping pentru salate. Motivele pentru care ar trebui sa le introduci in alimentatie nu sunt legate numai de continutul mare de acid folic: 238mcg la 100g. Semintele de floarea soarelui au si Vitaminele E si B1, fier, magneziu si potasiu.

In ultimii ani, oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca acidul folic este esential pentru oricine doreste sa-si mentina starea de sanatate. Se stie ca acest acid are un rol esential in producerea celulelor rosii din sange si, ca urmare, in prevenirea bolilor de inima si a anumitor tipuri de cancer, in special cel de colon.

Desi aceste studii nu au dovedit capacitatea de protectie asupra organismului a acidului folic, se stie ca oricine poate sa aiba numai avantaje de pe urma consumului de acid folic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *