Alimente care te scapă de greţuri

Multe femei au greţuri în primele trei luni de sarcină. Nu suportă mirosul anumitor alimente sau cosmetice. Există remedii care te ajută, dacă te afli într-o situaţie similară.

Alimente-care-te-scapă-de-greţuri

Este normal ca în timpul sarcinii să ai greţuri. Pentru a le evita este esenţial să nu ai niciodată stomacul gol. De aceea este bine să mănânci puţin şi des. Pune-ţi la-ndemână câţiva biscuiţi pe noptieră. Când te trezeşti, chiar înainte de a te da jos din pat, mănâncă unul dacă vrei să eviţi greţurile matinale.

Stomacul fiind gol dimineaţa, posibilitatea de a avea greţuri creşte. Dacă vei mânca unu-doi biscuiţi sau fructe uscate înainte de a te ridica din pat te va ajuta să eviţi greţurile. Stai apoi 20-30 de minute înainte de a te da jos din pat. Nu te ridica brusc şi te vei simţi mult mai bine.

– În cazul în care un aliment îţi face rău, evită-l! Caută să consumi alimente care te ajută să scapi de greţuri şi evită-le pe cele care nu îţi fac bine.

+Încearcă să bei minimum 2 litri de apă şi alege băuturi pentru sportivi îmbogăţite cu glucoză, sare şi potasiu.

– Este posibil ca mirosul de cafea, chiar dacă ai fost băutoare înainte de sarcină, să-ţi facă greaţă. Este normal, corpul tău refuză tot ce nu e bun pentru dezvoltarea fătului. Natura e înţeleaptă.

+ Ghimbirul este un excelent antivomitiv. Este un remediu natural care ajută stomacul şi previne greţurile. Îl poţi utiliza sub formă de ceai sau în mâncare.

+ Nu sări peste micul dejun. Mănâncă pâine, pâine prăjită sau biscotti cu puţin unt sau margarină.

Evită alimentele prăjite, paneurile, excesul de mirodenii şi ierburi aromatice.

+ Legumele crude, precum ţelina şi morcovul, sau fasolea verde, roşiile, mazărea sunt perfecte împotriva greţurilor.

+ Lămâia este foarte bună în combaterea senzaţiei de greaţă în orice moment al zilei. Consumă felii proaspete de lămâie ca atare, sau adaugă-le în ceai sau în orice fel de mâncare. Chiar şi dropsurile cu aromă de lămâie pot înlătura eficient disconfortul provocat stările de greaţă.

+ Înlocuieşte laptele de vacă cu cel de capră sau cu unul vegetal, cum ar fi cel de orz, orez sau soia, mult mai uşor de digerat.

+ Fructele oleaginoase (nuci, alune, migdale)sunt uşor de digerat şi asigură un aport proteic important. Te energizează şi te ajută să controlezi mai bine stările de greaţă, mai ales atunci depi efort.

+ Mănâncă în mod regulat mere verzi, banane, struguri şi alte fructe bogate în vitamina B6. Piersicile, prunele şi perele sunt şi ele recomandate.

+ Nu neglija alimentele bogate în fibre, care uşurează procesul digestiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *