Alimentele albe sunt duşmanii siluetei?

Alimentele-albe-sunt-duşmanii-siluetei

Mulţi nutriţioniştii condamnă, în mod greşit, anumite alimente albe, printre care se numără şi cartofii. Aceşti sunt consideraţi a fi o alegere proastă fiindcă au un indice glicemic mare. Care este adevărul?

Se ştie că pâinea albă şi zahărul alb rafinat sunt două alimente care nu ne fac bine, dar nu toţi carbohidraţii albi sunt nocivi organismului. Anumiţi nutriţionişti ne sfătuiesc să consumăm alimente cât mai colorate care conţin mulţi antioxidanţi protectori.

E bine să ştii că alimentele albe nu sunt neapărat duşmanii tăi. Iată  câteva alimente albe care sunt foarte sănătoase.

Ceapa şi usturoiul. Sunt două alimente albe pline de fitonutrienţi protectori, de vitamine şi oligoelemente care nu se găsesc chiar în orice aliment… cum ar fi alicina, cuercetina, cromul şi altele. Ceapa este foarte sănătoasă. Un studiu făcut pe un grup de persoane trecute de 100 de ani a demonstrat că numitorul comun al acestora era consumul de ceapă multă de-a lungul vieţii. Usturoiul este bine cunoscut pentru virtuţile sale privind întărirea sitemului imunitar, printre alte nenumărate calităţi.

Conopida. Un alt aliment alb foarte sănătos este conopida. E plină de vitamina C, fibre, minerale şi compuşi speciali caracteristici cruciferelor din care face parte (varza, broccoli). Un fapt mai puţin cunoscut este că aceşti compuşi din legumele crucifere ajută în lupta împotriva estrogenilor din alimentaţie sau mediu şi sunt buni pentru prevenirea grăsimii abdominale. Deci, mănâncă conopidă dacă vrei un abdomen plat!

Ciuperci champignon. Poate nu ştiai dar ciupercile albe au un nivel crescut de nutrienţii şi antioxidanţi unici. Aceştia se numesc polifenoli. Unele tipuri de ciuperci albe conţin şi vitamina D.

Cartofii albi (se găsesc cartofi roşii, galbeni, violet, portocalii- cei dulci) sunt consideraţi de mulţi nutriţionişti o sursă de carbohidraţi răi, din pricina indicelui glicemic mare. Adevărul e că în cazul indicelui glicemic al unui aliment intervin şi alţi factori, cum ar fi modul de gătire şi combinaţia cu alte alimente.

Cartofii albi mâncaţi împreună cu coaja şi gătiţi la cuptor sau fierţi, dar nu prăjiţi, sunt foarte sănătoşi. Conţin vitamine şi minerale foarte multe, iar coaja are multe fibre. Deci cartofii se pot mânca împreună cu legume bogate în fibre şi chiar şi cu grăsimi sănătoase sau proteine. De ce nu sunt buni cartofii prăjiţi?  Nu numai că aduc o cantitate mare de grăsime dar acestea se transformă în acrilamide, în urma reacţiei cu amidonul. Compuşi care se ştie că sunt cancerigeni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *