Ananasul-pinul-Indienilor
foto: antotok.com

După ce a descoperit ananasul în 1493 pe Insula Guadalupe, Cristofor Columb i-a dat denumirea de ”pinul Indienilor” datorită asemănarii sale cu un con de pin. Indienii sud-americani Guarani îl numeau naná, însemnând „fruct minunat”.

Un sfert de secol mai târziu, Magelan a descoperit ananasul în Brazilia, iar în decurs de câţiva ani, exoticul fruct a fost exportat în Anglia, culturile de ananas răspândindu-se rapid în India şi Asia. George Washington a declarat ananasul fructul tropical preferat. La vremea respectivă însă, ananasul era încă o raritate atât pentru americani cât şi pentru europeni.

Locuitorii din vestul Indiilor îşi protejau satele de animalele salbatice plantând arbuştii de ananas în aşezămintelor. Iar ca semne ale ospitalităţii şi prosperităţii, atârnau la porţi coroane din frunze de ananas împodobite cu ananas.

Abia în 1903 ananasul a devenit accesibil lumii întregii. Conservat sub formă de compot de către James Drummond Dole ananasul şi-a găsit rapid locul meritat pe piaţă.

Ananasul este inclus în rândul plantelor medicinale datorită calităţilor fructului său, care are numeroase efecte benefice asupra sănătaţii.

Fructele de ananas conţin bromelină, fibre, fitonutrienţi (acid cumaric, acid clorogenic), pectine, polizaharide, potasiu, magneziu, fier, mangan, acid folic, vitaminele A, B, C, B5, B6, B1, antioxidanţi şi betacaroten. Din punct de vedere medicinal, bromelina este cel mai preţios compus, capabil să accelereze digestia proteinelor.

ananas
foto: sfizipizza.com

 

Beneficiile consumului de ananas:

  1. ideal în curele de slăbire.
  2. deblochează conglomeratele alimentare din stomac şi înlătură durerile digestive.
  3. împiedică formarea cheagurilor de sânge responsabile de tromboze şi acccidente vasculare cerebrale.
  4. scade riscul de boli cardiovasculare.
  5. calmează durerile articulare din artrite sau entorse.
  6. ajută la cicatrizarea mai rapidă a rănilor.
  7. previne degenerescenţa maculară a astmului şi a hipertensiunii arteriale.
  8. scade colesterolul sangvin.
  9. previne constipaţia.
  10. scade riscul de cancer.
  11. menţine crescut nivelul de colagen.
  12. ajută la hidratarea şi uniformizarea culorii tenului.
  13. previne îmbătrânirea prematură a epidermului.
  14. îmbunătăţeşte memoria şi capacitatea de concentrare.
  15. ajută digestia şi are efecte antiinflamatoare.
  16. întăreşte sistemul imunitar.
  17. oferă un plus de energie datorită conţinutului de mangan.
  18. protejează ficatul.
  19. contribuie la eliminarea toxinelor prin urină, împiedicând apariţia bolilor de rinichi.
  20. previne diabetul: consumat frecvent, reduce nivelul zahărului în sânge.
  21. asigură o digestie perfectă, datorită conţinutului ridicat de fibre
  22. menţine sănătatea oaselor.
  23. previne placa dentară şi apariţia bolilor gingiilor, deoarece este bogat în vitamina C.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *