Bananele o sursă extraordinară de vitamine

bananele
Foto: chinesemedicinejournal.com

Fermierii din Asia de Sud-Est şi Papua Noua Guinee sunt primii care au domesticit bananele. Dovezi arheologice scot la iveală faptul că bananele au fost cultivate cu cel puţin 5000 de ani î.Hr. Bananul este cultivat chiar înainte de cultivarea orezului.

În timpul secolului al XV-lea exploratorii portughezi au introduse bananele în America şi în Europa. Fructul avea culoarea roşie sau verde şi era folosit în bucătărie, la gătit.

Proprietăţile terapeutice ale bananelor au fost menţionate pentru prima oară în scrierile budiste, ce datează încă din secolul al VII-lea î.Hr.

Banana galbenă pe care o ştim noi astăzi a apărut dintr-un acccident. În anul 1836 Jean Francois Poujot a descoperit un mutant accidental pe plantaţia sa din Jamaica.

Astăzi bananierul este cultivat în aproape toate ţările tropicale din lume, iar anual se produc peste 90 de milioane de tone la nivel mondial.

Deşi bananele cresc în aproape toate regiunile tropicale şi subtropicale, principalii producători comerciali sunt Mexic, Costa Rica, Brazilia şi Ecuador.

Cei mai mari consumatori de banane sunt suedezii (20 kilograme anual/locuitor), urmaţi de danezi (15 kilograme/locuitor) si norvegieni (13 kilograme/locuitor).

În lume, bananele ocupă locul patru în consumul uman, după orez, grâu și porumb.

Bananele sunt o sursă extraordinară de potasiu, fosfor, calciu, magneziu şi fier. De asemenea conţin vitaminele A, C şi B (mai ales B5 şi B6) şi sunt o excelentă sursă de fibre.

bananier
Foto: rampages.us

Beneficiile consumului de banane:

  1. stimulează producţia de hemoglobină în sânge.
  2. poate înlătura sau preveni mahmureala.
  3. bun remediu pentru a completa pierderile de potasiu în stările de vomă şi diaree.
  4. ajută la relaxarea vaselor de sânge afectate, care provoacă durerile de cap.
  5. ajută la normalizarea funcţiei intestinale şi la tratarea ulcerului peptic.
  6. ajută la eliminarea bacteriilor dăunătoare, cum ar fi H. Pylori, care este considerat responsabil pentru majoritatea ulcerelor gastrice.
  7. reduce riscul de cancer şi astm.
  8. scade tensiunea arterială.
  9. îmbunătăteşte sănătatea inimii.
  10. ajută în caz de depresie.
  11. ajută la ameliorarea anemiei.
  12. ajută la reglarea presiunii sângelui.
  13. ajută la reducerea riscului de atac de cord şi presiune arterială.
  14. ajută funcţionarea creierului.
  15. combate retenţia apei în organism.
  16. protejează sănătatea oaselor.
  17. conferă rapid senzaţia de saţietate.
  18. favorizează arderea grasimilor.
  19. contribuie la regenerarea celulelor.
  20. previne balonarea şi constipaţia.
  21. încetineşte absorbţia caloriilor şi intensifică arderea celulelor adipoase.
  22. îmbunătăţeşte starea de spirit şi reduce stresul.
  23. ajută organismul să se refacă şi să accepte mai uşor lipsa nicotinei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *