Bebe nu se mai trezeşte noaptea. E vremea să-ţi recapeţi somnul

Gata cu sculatul noaptea. Acum mesele lui bebe s-au mai rărit, astfel încât poţi avea şi tu un somn liniştit, dar, obişnuinţa te împiedică. E vremea să-ţi recapeţi somnul. Ce e de făcut?

recapeti-somnul

Dacă vei pune în practică trucurile noastre vei reuşi să adormi şi să nu te mai trezeşti decât dimineaţa. Iată-le:

–      nu face sport seara. În timpul zilei poţi face puţină gimnastică, care te va umple de energie şi te va ajuta să scapi de stres. Organismul tău se va regla pe poziţia maximum, frecvenţa cardiacă va creşte şi vei secreta hormoni. De aceea nu este bine să faci sport cu 3 ore înainte de a te culca. Ce poţi face este să te plimbi împreună cu bebe în cărucior. Şi el va fi încântat, iar somnul tău va fi foarte bun, mai ales dacă vei face şi o baie caldă, seara.

–      mai uşor cu treburile casnice. Călcat, spălat, plătit facturi, telefoane… şi apoi te duci în pat. Speri că vei adormi, dar te înşeli. Stresul împiedică corpul şi spiritul să se destindă. Acţionează asupra vaselor de sânge, care se strâng, mâinile şi picioarele se răcesc şi somnul nu apare. Fă o baie fierbinte la picioare. Aceasta te va obosi fiindcă va scădea temperatura corpului. Poţi opta şi pentru o carte bună, puţină muzică clasică, o infuzie de plante medicinale sau un pahar de lapte cald. Orologiul tău intern va fi gata de repaos.

–      mănâncă uşor la cină. Avem obiceiul ca seara, după ce terminăm toate treburile să ne răsfăţăm cu ceva bun. Dar, atenţie! Dacă stomacul tău va avea prea mult de digerat somnul va fi prost. Deci, e preferabil să iei o cină uşoară şi să nu bei prea multe lichide (ca să nu te trezeşti noaptea).

–      alcoolul e un prieten fals. Să nu îţi imaginezi că un pahar de alcool îţi va face somnul lin. Vei cădea greu în somnul bun, reparator, vei avea parte de faze de somn uşoare cu vise şi te vei trezi uşor.

–      evită siestele lungi. O siestă este un mare beneficiu, cu condiţia să nu dureze mai mult de 30 de minute. Caută să afli care este este echilibrul personal şi nu te duce în pat decât dacă eşti cu adevărat obosită.

–      nu sta cu bebe în pat până adoarme. Mângâieri, legănări, ţinut de mânuţă… bebeluşilor le plac aceste dezmierdări ale mamei şi îi ajută să adoarmă rapid, fiindcă se simt în siguranţă. Dar pe tine te obosesc foarte mult: în acest timp corpul secretă melatonina, care pregăteşte corpul nostru de culcare. Adormi şi tu o jumătate de oră şi apoi te trezeşti, auzindu-l pe bebe şi se duce somnul. De aceea este bine să îl laşi pe bebe să adoarmă singur.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *