broccoli

Această legumă din familia cruciferelor conține o cantitate însemnată de vitamina C, vitamina K, vitamina A şi vitamina B6. O porție de broccoli (125gr. broccoli fiert sau 250gr. de broccoli crud) asigură întreaga cantitate de vitamina C şi vitamina K necesară organismului de-a lungul unei zile. Compușii bioactivi pe care îi conține, pot avea efecte anticancerigene. Pentru a păstra cât mai multe vitamine, este indicat a se consuma crudă sau uşor fiartă.

Beneficiile consumului de broccoli

1. reduce/împiedică anumite tipuri de cancer. Consumat regulat împiedică anumite tipuri de cancer, cum ar fi pulmonar, ovarian, de prostată și rinichi. Broccoli, consumat de cel puțin câteva ori pe săptămână ar putea fi asociat cu un risc mai mic de cancer colorectal, de stomac, și chiar cancer de sân în cazul femeilor aflate în premenopauză.

2. consumul zilnic de broccoli este asociat cu un nivel mai mic de homocisteină din sânge, ceea ce ar reduce riscul de boli cardiovasculare. La femeile aflate în postmenopauză, consumul de broccoli este asociat cu un risc mai mic de deces datorat bolilor cardiovasculare.

3. luteina şi zeaxantina, două carotenoide abundente în broccoli, sunt asociate cu un risc mai mic de degenerescenţă maculară şi cataractă.

4. încetineşte declinul cognitive.

5. conţine o cantitate importantă de fibre solubile, care ajută la reducerea colesterolului rău (LDL) din organism.

6. conţine cantităţi semnificative de acizi grasi Omega 3, cunoscuţi pentru capacităţile lor antiinflamatorii.

7. conţine un nivel ridicat de calciu si vitamina K, elemente esenţiale pentru sănătatea oaselor şi prevenirea osteoporozei.

8. are un conţinut ridicat de fibre şi compuşi vegetali care stimulează funcţia digestiei.

9. vitaminele B6 şi B9 reduc riscul de ateroscleroză, infarct miocardic şi de accident vascular cerebral.

10. conţine un procent semnificativ de potasiu, mineral care menţine sănătatea sistemului nervos şi asigură funcţionarea optimă a creierului.

sursa foto: legumeandfructe.blogspot.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *