Castravetele ocupă locul 4 în topul celor mai cultivate legume din lume

Castravetele
Foto: fineartamerica.com

Castravetele este originar din zonele tropicale şi subtropicale din Sud-Estul Asiei. Regiunea din jurul fluviului Gange este locul în care castravetii salbatici au fost pentru prima data cultivati în India. Tot în India, castraveții sunt considerați ”fructe sfinte”.

În anul 2000 î.Hr. în timpul săpăturilor din mormintele egiptene au fost descoperite urme de castraveți plasate ca hrană pentru cei morţi.

În secolele III-IV, pe un traseu care a traversat Persia, Afganistan şi Asia Mică, castravetele a pătruns în Grecia şi alte ţări europene. În Grecia, în timpul lui Homer chiar a existat City Cyclone, oraşul de castraveţi.

Deoarece împăratul roman Tiberius, cerea ca la fiecare cină să fie servit cu castraveți proaspeți, romanii cultivau pe tot parcursul anului castraveţi în sere şi câmp deschis.

Sunt cronici din secolul al IX-lea, din Franța, care amintesc de cultivarea castravetelui.

Castravetele este menționat în legenda lui Gilgamesh, între produsele vechiului oraș Ur, fiind consumat de către locuitorii acestuia. Unele surse spun că a fost produs pe scară largă în Tracia. Și Plinius cel Bătrân consemnează în însemnările sale existența unui castravete foarte mic, probabil soiul cornișon, precum descrie și pregătirea unor remedii naturale din castravete.

În secolului al XI-lea la curtea regelui Carol cel Mare se creșteau castraveți. Ei au fost introduși în Anglia la începutul secolului al XIV-lea, pierduți, apoi reintroduși după 250 de ani. În Lumea Nouă, castraveții au ajuns în 1494, în Haiti, împreună cu expedițiile lui Cristofor Columb.

Castraveţii sunt pe locul 4 în topul celor mai cultivate legume din  lume, după roşii, ceapă şi varză.

 

Castravetele conţine 95% apă, carotenoide, vitaminele A, B, C, fibre, săruri de calciu, fier, sulf, magneziu, fosfor, sodium, potasiu, mucilagii şi erepsină.

 

Beneficiile consumului de castraveți:

  1. contribuie la reglarea tranzitului intestinal.
  2. reglează tensiunea arterială.
  3. previne osteoporoza.
  4. tratează maladia Alzheimer.
  5. distruge bacteriile care cauzează respiraţia neplăcută.
  6. contribuie la detoxifierea organismului.
  7. contribuie la eliminarea rapidă a toxinelor acumulate.
  8. stimulează arderea grăsimilor.
  9. combate retenția apei în organism.
  10. îmbunătățește circulația limfatică.
  11. combate reținerea sodiului în organism.
  12. ajută la iluminarea și revigorarea tenului.
  13. diminuează cearcănele cauzate de oboseală și lipsa somnului.
  14. reduce riscul de cancer și împiedică răspândirea tumorii.
  15. contribuie eficient la prevenirea bolilor cardiovasculare.
  16. ameliorează ulcerul gastric.
  17. contribuie eficient la creșterea și regenerarea părului.
  18. curăță rinichii de sedimentele minerale.
  19. previne indigestia și alte probleme digestive care ar putea apărea ca urmare a excesului culinar.
  20. stimulează producția de insulină și echilibrează nivelul glicemiei.
  21. remediu natural eficient împotriva grețurilor matinale specifice lunilor de sarcină.
  22. reduce senzațiile de durere și ameliorează contracțiile musculare.
  23. menține sănătatea articulațiilor și a oaselor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *