Ce legume îi dai bebeluşului tău

E timpul să îi dai celui mic şi altceva în afară de lapte? Specialiştii recomandă să începi cu legumele şi abia peste doua luni să introduci şi fructele. Altfel există riscul ca cel mic să prefere fructele pentru gustul lor dulce şi parfumat. Află când, în ce cantitate şi cum să le alegi.

SOLUTII-ALIMENTATIE-BEBE-primele-legume

Ideal este să începi cu legumele de la 6 luni, dar în nici un caz mai devreme de 4 luni. Este bine să ceri şi sfatul pediatrului înainte de a începe diversificarea, fiindcă există riscul alergiilor alimentare.

 

Între 6-7 luni poţi introduce legumele la una din cele două mese principale, preferabil, la prânz. În primele zile vei adăuga 2-3 linguriţe de legume fierte, amestecate în biberonul cu lapte, sau i le poţi da cu linguriţa.Vei creşte progresiv cantitatea până vei ajunge la 130 -150 g. E bine să introduci legumele una câte una, pentru a verifica toleranţa copilului şi a-i forma gustul. Te vei limita la variantele cele mai digeste: morcov (nu prea mult în caz de constipaţie), fasole verde, spanac (nu prea mult în caz de diaree), dovlecel fără coajă şi seminţe, dovleac, praz (partea albă), cartofi,andive (porţii mici).

Între 7-8 luni poţi introduce legumele la fiecare masă principală, adică 130-150 g, amestecate în biberonul cu lapte, sau cu linguriţa. Evită-le pe cele care au un gust prea puternic, sunt iritante, prin conţinutul mare de fibre, sau pot produce alergii. Deci, de la 7 luni poţi adăuga în legumele pe care le pregăteşti şi o nucă de unt sau mai bine o linguriţă de ulei (colza, soia, floarea-soarelui), bogate în acizi graşi esenţiali care completează aportul de lapte.

Între 9 luni si 1 an deja poţi creşte cantitatea de legume servită la o masă până la 200 g. În mod progresiv vei introduce legume noi, tot una câte una, fierte şi mixate sau tăiate în bucăţele: pulpa de roşii, anghinare, vinete, mazăre, ţelină, conopidă, broccoli, ardei, fenicul, sfeclă roşie. Pentru aromă le poţi parfuma cu pătrunjel, frunze de arpagic, busuioc, cimbru.

 

Ce variantă este mai buna: la borcan sau făcută în casă?

Cele două variante se pot alterna pentru educarea gustului, astfel încât cel mic să nu se obişnuiască doar cu un anume tip de mâncare. Când le prepari tu poţi alege legume proaspete sau congelate. Cea mai bună metodă de preparare este la aburi, fiindcă astfel se păstrează cel mai bine vitaminele. Nu folosi sare în primele luni. Oricum, legumele au destulă. Abia dupa 8 luni, poţi începe să foloseşti foarte puţină. Evită să pregăteşti legumele în grăsime. Mai bine adaugi puţin unt sau ulei după ce sunt gata. Când cumperi piureuri de legume la borcanele, citeşte eticheta! Să nu aibă conservanţi, coloranţi, arome artificiale, să aibă foarte puţină sare. Evident, sunt preferabile variantele bio, fără pesticide şi nitraţi. Preparatele nu se ţin la frigider mai mult de 48 h după deschidere (sau preparare). În cazul în care cel mic este alergic, consultă pediatrul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *