Ce să nu mănânci în timpul sarcinii

În timpul celor 9 luni de sarcină e mai bine să eviţi consumul anumitor alimente pentru a-l proteja pe viitorul bebeluş. Iată care sunt acestea:

Ce-să-nu-mănânci-în-timpul-sarcinii

–      Soia şi produse pe bază de soia. Acestea conţin fito-estrogeni care s-a demonstrat că au efecte neplăcute asupra fătului animal. De aceea, din prudenţă, femeile însărcinate sunt sfătuite să limiteze consumul de soia, la un singur produs pe zi (lapte, desert, tofu) şi să nu ia suplimente alimentare pe bază de extract de soia.

–      Dulciuri. În timpul sarcinii şi consumul de dulciuri trebuie limitat. Deci, mai puţine bomboane, patiserie, cereale dulci, gemuri etc. Acestea pot influenţa creşterea glicemiei mamei şi a fătului. Hiperglicemia poate creşte greutatea bebeluşului.

–      Carne crudă. Carnea crudă sau insuficient gătită poate fi contaminată cu toxoplasma, un parazit care se află la originea toxoplasmozei, o boală periculoasă pentru făt. Dacă nu eşti imunizată împotriva acestui parazit, nu mânca carne crudă, afumată, marinată sau preparată insuficient. Nici vegetalele nu sunt scutite de acest parazit. Spală bine fructele, legumele, ierburile aromatice înainte de a le consuma.

–      Produse îmbogăţite în fitosteroli. Nu consuma iaurturi, margarine, băuturi lactate îmbogăţite cu fitosteroli, chiar dacă ai colesterolul mare. E drept că aceste substanţe absorb colesterolul, dar ele fac rău fătului.

să-nu-mănânci-în-timpul-sarcinii

–      Anumite specii de peşte. Evită în timpul sarcinii să consumi rechin, ton alb, halibut, merluciu,peşte-spadă, macrou, cod, homar, biban, fiindcă aceste specii sunt recunoscute ca având o canitate mare de mercur. Acesta, în concentraţii mari poate afecta creierul fătului şi antrena probleme neurologice. Nici pielea peştelui nu e recomandată, indiferent de specie, fiindcă poate fi contaminată cu diverse substanţe nocive din mediu.

–      Înlocuitori de zahăr. E preferabil să nu consumi nici îndulcitori timp de 9 luni. Anumite studii au arătat că un consum de băuturi light care conţineau îndulcitori poate antrena riscuri de naştere prematură (mai ales dacă se consumă un astfel de suc pe zi).

–      Ficat sau produse pe bază de ficat. Aceste produse fiind foarte bogate în vitamina A pot fi periculoase pentru făt. Evident, dacă ar fi consumate în cantitate mare. Cu toate acestea, preventiv e bine să eviţi consumul lor pe timpul sarcinii.

–      Băuturi pe bază de cofeină. Cafeaua, ceaiul, băuturile energizante conţin cantităţi importante de cofeină. De aceea e bine să consumi moderat sau deloc astfel de băuturi, fiindcă cofeina trece prin placentă. Un consum mai mare de 200 mg pe zi (mai mult de 2 ceşti de cafea)poate antrena naşteri premature. Poţi încerca produsele decofeinizate, dar nu mai mjlt de unul pe zi sau ceaiul fără teină.

–      Brânzeturi cu lapte crud. În timpul sarcinii e nerecomandat consumul de lapte crud sau bârnzeturi care se fac cu lapte crud: camembert, brie dar şi feta. Astfel se evită riscul de listerioză. Prin pasteurizare acest parazit este distrus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *