Ce sport faci în timpul sarcinii

Faptul că aştepţi un copil nu te obligă să devii inactivă fizic. Evident, nu vei putea practica orice sport, dar dacă vei urma câteva reguli simple, îţi vei putea păstra forma fizică în timpul celor nouă luni de sarcină pe care le vei parcurge.

femeie-insarcinata-in-apa

Evident, depinde de luna în care te afli. În primul trimestru, teroretic, îţi poţi permite orice, dacă ai o sarcină normală. Dacă nu ai făcut sport niciodată nu e momentul să începi acum. Este inutil şi poate fi periculos. Dacă, în schimb, eşti obişnuită să practici un sport, poţi continua şi pe timpul sarcinii cu câteva precauţii:

–      să nu fie prea violent

–      să nu ai vreo problemă de sănătate

–      să ai acordul medicului ginecolog

Activitatea fizică recomandată

Cele mai indicate sunt mersul pe jos şi înotul. Prima activitate poate fi practicată chiar şi de către femeile care nu sunt obişnuie cu sportul, pe tot parcursul sarcinii. Înotul este recomandat fiindcă este foarte relaxant, creşte capacitatea cardiacă şi nu implică dureri articulare. Există cursuri speciale de înot destinate gravidelor. Cel mai indicat este înotul pe spate.

Şi gimnastica blândă este posibilă şi se poate asocia cu pregătirea pentru naştere. Dacă îţi place acest gen de mişcare, e mai bine să practici şedinţe de 20 de minute de trei ori pe săptămână decât o oră acasă. Evită întinderile violente. Ligamentele tind să se relaxeze pe timpul sarcinii.

Unora le place dansul (cu măsură însă), yoga, mersul cu bicicleta. Acesta din urmă însă poate fi îngreunat de volumul abdomenului, mai ales către sfîrşitul sarcinii.

Ce nu e bine să faci

După luna a patra e bine să eviţi călăritul şi schiul. Acestea sunt riscante mai ales prin faptul că pot antrena căzături, prin faptul că deplasarea centrului de gravitaţie al corpului favorizează pierderea echilibrului în perioada sarcinii. Pe de altă parte te poţi expune unor şocuri sau traumatisme la nivelul abdomenului practicând sporturi colective cu mingea (volei, baschet, handbal) sau judo, karate etc.

Nici tenisul sau joggingul nu sunt indicate, fiindcă implică efort susţinut şi pot fi surse de entorse. Ca să nu mai vorbim de alpinism sau scufundări marine! Apneea fiind periculoasă pentru făt.

Precauţii suplimentare

Mişcările bruşte trebuie evitate ca şi solicitarea puternică a articulaţiilor, fragilizate de sarcină.

În timpul caniculei e bine să eviţi practicarea activităţilor fizice şi înainte de a face orice sport trebuie să te odihneşti puţin.

Nu uita de alimentaţia sănătoasă, bogată în potasiu care te ajută să eviţi cârceii sau crampele musculare, destul de frecvente în această perioadă. Aşadar, consumă legume, fructe şi carne. Bea multă apă pentru a preveni deshidratarea.

 

Sportul este săntos fiindcă îţi oferă relaxare şi optimism şi întreţine tonusul muscular. Dar, fără excese!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *