Cele 18 beneficii incredibile ale năutului pentru sănătate

Cele 18 beneficii incredibile ale năutului pentru sănătate
Foto: santetoujours.fr

Năutul îşi are originea în Orientul Mijlociu, regiune din lume unde se găsesc cele mai variate culturi de alimente, dar care încă se bazează în principal pe această legumă plină de proteine. Apărut ca aliment de consum acum aproximativ 7000 de ani, a fost cultivat prima dată în jurul anilor 3000 î.Hr, în Bazinul Mării Mediterane şi răspândit apoi în India şi Etiopia.

Năutul a fost crescut de către egiptenii antici, greci şi romani şi avea chiar o popularitate larg răspândită la vremea respectivă în rândul claselor sărace. Potrivit unei legende, însuşi poetul Horaţiu, plictisit şi dezgustat de luxul roman decadent, savura cu mare plăcere o mâncare bună de năut. O altă legendă spune despre vestitul orator roman Marcus Tullius Cicero că şi-ar fi dobândit numele de familie tocmai din cauza unei aluniţe de pe faţă, în formă de boabă de năut.

Răspândirea năutului în lumea întreagă, mai ales în America Latină, se datorează exploratorilor spanioli. Odinioară, uşurinţa cu care se putea prepara un fel de mâncare pe bază de năut, doar prin adăugarea de apă, a făcut ca năutul să fie considerat alimentul ţăranilor şi al soldaţilor, ajungând doar foarte rar în farfuriile nobililor. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, boabele prăjite de năut au fost folosite de europeni pe post de înlocuitor pentru cafea.

În zilele noastre, năutul este extrem de popular în India, unde acesta este principalul ingredient în bucătăria vegetariană dar şi în ţările musulmane, regăsindu-se în nenumărate feluri de mâncare tradiţională în Orientul Mijlociu, Africa de Nord, dar şi în Italia (mai ales în Sicilia) şi în Spania.

Astăzi, ţările cunoscute drept mari producătoare de năut sunt India, China, Pakistan, Mexic şi Turcia. În Europa, unde principala ţară producătoare de năut este Spania, năutul şi-a câştigat locul datorită entuziasmului europenilor pentru experienţele culinare exotice şi încercărilor de găsire a unei alternative la proteinele din carne.
O cană de năut fiert oferă 50% din necesarul de potasiu pe zi, 2% vitamina A, 21% calciu , 13% vitamina C, 69% fier, 2% sodiu, 55% vitamina B-6 și 57% magneziu.

 

Năutul este o sursă excelentă de fibre, conţine vitaminele B6, B9 şi K, acid folic, mangan, proteine şi minerale precum: fier, fosfor, potasiu, calciu, magneziu, colină, selenium, cupru şi zinc.

 

Beneficiile consumului de năut:

  1. ajută la scăderea colesterolului.
  2. contribuie la construirea, rezistența și menținerea structurii osoase.
  3. reduce tensiunea arterială.
  4. ajută la transmiterea impulsurilor nervoase.
  5. scade riscul bolilor de inimă.
  6. reduce riscul de cancer mamar.
  7. ajută la detoxifierea unor compuși cancerigeni în organism.
  8. împiedică celulele canceroase de înmulțirea și răspândirea în tot corpul.
  9. reduce riscul de cancer colorectal.
  10. ajută la protejarea celulelor împotriva radicalilor liberi.
  11. reduce cantitatea de lipoproteine ​​cu densitate mică (LDL) în sânge.
  12. ajută la menținerea structurii membranelor celulare.
  13. reduce inflamația cronică.
  14. ajută la absorbția de grăsime.
  15. reduce riscul cancerului de colon.
  16. crește sațietate și reduce pofta de mâncare.
  17. ajută la prevenirea constipaţiei.
  18. reduce la minim bufeurile la femeile în post-menopauză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *