duminică,noiembrie 28, 2021

Chifteluțe cu semințe de chia

Reţetă recomandată după vârsta de 7-8 luni

De ce să consumăm seminţe de Chia:

Seminţele de Chia sunt unele dintre cele mai bogate în nutrienti alimente din lume, reprezentând o sursă extraordinară de fibre, antioxidanţi, proteine, vitamine, minerale şi calciu. Mai multe despre aceste seminţe minune citit în articolul: semintele de Chia

Ingrediente:

  • o porţie carne (în funcţie de vârstă)
  • un dovlecel
  • fasole verde (10-15 păstăi)
  • o lingură seminţe de Chia
  • 2-3 linguri seminţe de susan
  • 2-3 linguri seminţe de in
  • sos Pesto sau busuioc proaspăt

Mod de preparare:

Carnea se dezosează şi se toacă mărunt. Dovlecelul şi fasolea se mărunţesc şi ele cu ajutorul robotul de bucătărie. Carnea se amestecă cu legumele mărunţite şi se adăugă sosul pesto sau busuiocul. Opţional se poate adăugă un praf de sare şi piper proaspăt măcinat pentru un plus de savoare. Compoziţia astfel formată se lasă la frigider timp de o jumătate de oră.

Între timp seminţele de Chia se pun într-un recipient, iar peste ele se adaugă 4-5 linguri de apă. Se amestecă bine până când seminţele încep să îşi mărească volumul, formandu-se o pastă cu o consistentă gelatinoasă. Pe lângă proprietăţile nutritive ale seminţelor de Chia şi gustului deosebit pe care acestea îl vor da preparatului, pasta astfel formată va avea şi un rol de legare a compoziţiei pentru chifteluţe.

Cele două compoziţii se amestecă bine, iar apoi cu ajutorul unei linguriţe se formează chifteluţele de mărimea unei nuci. Acestea se dau prin seminţele de susan şi de in şi se aseaza cu grijă pe o tava ce va merge la cuptor sau în tigaia specială cu recirculare a aerului. Eu am preferat tigaia şi am adăugat puţină apă pentru că preparatele să se pătrundă bine şi să devină fragede. Nu necesită ulei.

 20130110_125744

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *