Video cu copilul lui mamistietot: copilul optimist!

Video cu copilul lui mamistietot: copilul optimist!

Video cu copilul lui mamistietot: copilul optimist!

Îmi plac copiii veseli. Îmi plac optimiștii. Iată un video cu copilul ideal al lui mamistietot: copilul optimist!

Aceste clipuri sunt de multe ori reclame, dar mie imi place sa vad rezultatul final deosebit fără să mă gândesc la motivele comerciale. Ce e frumos ne place!

Zâmbetul sau surâsul este din punct de vedere fiziologic o expresie facială formată prin flexionarea a 17 mușchi de la extremitățile gurii dar și din apropierea ochilor. Această expresie denotă plăcere și bună-dispoziție, dar deasemenea poate denota ironie, ură sau chiar frică. Studiile au demonstrat că surâsul este o reacție normală a diferiților indivizi și nu depinde de cultura din care provine individul, nici nu este învățată ci dimpotrivă ne naștem cu ea: copiii orbi zâmbesc de când se nasc.Zâmbetul este o expresie specific omenească.

Zâmbetul nu doar schimbă expresia feței ci și stimulează creierul să producă endorfină care reduce durerea fizică și emoțională și dă o senzație de bună-dispoziție.

Important este să îți observi copilul, indiferent de vârsta și Încurajează-i relatiile de prietenie
O părere cu care sunt de acord este a Iuliei Buzan, care spune că prietenii sunt: 

  • resurse emoţionale pentru petrecerea într-un mod plăcut a timpului liber. Cercetătorii arată că perioada de timp în care râdem, zâmbim, vorbim este mult mai mare între prieteni decât intre persoane care se cunosc mai putin. In aceste momente de relaxare se descarca în organism anumite substanţe chimice –endorfine, care intaresc sistemul imunitar si creaza o stare de bine. 
  • sursa – tampon fata de efectele negative ale unor evenimente precum: conflicte in familie, divort, probleme scolare. In aceste situatii copiii se distanteaza putin de familie si apeleaza la prieteni pentru a obtine suportul emotional necesar. 
  • resursa de invatare in situatii pe care copilul nu stie cum sa le rezolve. Copiii pot imita comportamentul prietenului atunci cand nu stiu ce sa faca sau pot cere in mod direct ajutorul acestuia. 

Tot ea consideră că „perioada optimă de învățare a abilitaților emoționale, si deci de dezvoltare a inteligentei emotionale, este dată chiar de primii ani din viața copilului nostru; astfel, perioada prescolaritatii este esentiala, deoarece atunci invata copiii vocabularul emotiilor, asocierea dintre emotii si contextele de viata, exprimarea faciala a emotiilor (de pilda, invata sa decodifice o frunte incruntata ca fiind semn de ingrijorare sau suparare, un zambet ca semn al bucuriei etc.), modalitati de reactie la emotiile celor din jur. 

Parintii sunt primii care contribuie la dezvoltarea abilitatilor emotionale ale copiilor, prin exprimarea propriilor emotii in familie, prin reactiile si raspunsul comportamental la emotiile copilului si prin crearea de contexte in care se vorbeste despre emotii. 

De exemplu, un parinte care ridica tonul atunci cand este nemultumit de ceva, il va invata pe copil (prin modelare comportamentala) sa ridice tonul in prima situatie mai dificila; intr-o familie in care nu se vorbeste deschis depre emotii si nimeni nu arata ceea ce simte, copilul invata ca a-ti exprima emotiile si a vorbi despre ele este neadecvat sau chiar semn de slabiciune. 
Sunt studii de specialitate care arata ca exprimarea emotiilor pozitive fata de copii este un predictor pentru abilitatile empatice ale copiilor si buna functionarea sociala a acestora in clasele primare. 

Surse: youtube.com, wikipedia.com și www.la-psiholog.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *