Copilul tău are probleme cu greutatea

Mai mult de jumătate dintre părinții care au un copil supraponderal nu realizează că acesta are o problemă de greutate. Ca părinte trebuie să adopți obiceiuri alimentare bune pe care să le impui și copilului tău ca să nu aibă probleme de sănătate.

Îndeosebi părinții copiilor între 2 și 5 ani subestimează greutatea copilului lor. Mulții confundă în această perioadă supragreutatea cu grăsimea specifică bebelușului. Cel mai mult se întâmplă astfel cu băieții, considerându-i mari și puternici. Evident, părinții care sunt la rândul lor supraponderali subestimează cel mai des greutatea copiilor lor. Și, deși, numărul copiilor obezi a crescut de-a lungul anilor, percepția pe care o au părinții asupra greutății copiilor lor nu s-a schimbat deloc.

Copii supraponderali au de 5 ori mai multe șanse să fie obezi la 12 ani. Iată de ce este foarte important să acționezi din vreme pentru a-i cultiva obiceiuri sănătoase legate de alimentație și mișcare. Evident, primul lucru e să îți dai seama că ai un copil supraponderal. Numai așa poți lua măsurile potrivite.

Iată ce ai de făcut:

  • Limitează acasă prezența alimentelor bogate în zahăr și calorii. Astfel copiii nu vor mai fi tentați să le mănânce. În afara unei ocazii speciale, e bine să cumperi astfel de alimente cu puțin înainte de eveniment și apoi să le înlături.
  • Pune la îndemâna copiilor alimente sănătoase precum apă, fructe, legume și alte gustări puțin calorice. Având astfel de alimente lângă ei, le vor mânca cu prioritate când le va fi foame. În acest mod îi poți învăța să consume mai multe legume și fructe zilnic.
  • Faceți mișcare și reduceți timpul petrecut în fața ecranelor (tv, tabletă, computer etc). E bine ca acasă să nu ai tv decât într-o singură cameră ca să nu fie tentația prea mare. În nici un caz, nu în bucătărie sau dormitor. În prima cameră se mănâncă, în a doua se doarme…
  • Caută să aibă cel puțin 8-9 ore de somn. S-a constatat că, copiii care dorm mai puțin au un risc crescut de a fi supraponderali. Formează-i o rutină care îi va asigura un somn de calitate, cu repercursiuni pozitive asupra sănătății sale.
  • Practicați împreună activități în familie. Copiii au nevoie de cel puțin 60 de minute de activități fizice zilnic. Acestea pot fi plimbări pe jos, mersul cu bicicleta, o vizită în parc sau un sport de echipă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *