Fiecare anotimp are regulile lui alimentare. Dacă vrei ca cel mic să facă față firgului și bolilor de sezon urmează regulile noastre.

Cum-alimentezi-copilul-iarna

Iarna, alimentația trebuie urmărită cu atenție. Organismul nostru și al copiilor este mai slăbit fiindcă trebuie să facă față temperaturilor scăzute, lipsei de soare și de vitamine. De aceea iarna copiii răcesc mai repede. Iată ce ai de făcut ca să nu întâmpini astfel de probleme.

  1. Ce alimente nu trebuie să lipsească copilului tău, iarna. Grație sistemului de solarii avem acum parte tot timpul anului de legume și fructe proaspete. Cu toate acestea, alimentele de sezon sunt mai savuroase și mai bogate în nurienți decâte cele crescute artificial. Iarna este bine ca să-i dai celui mic mâncare mai bogată în calorii, ca supe calde, ciorbe sau tocănițe. Legumele uscate trebuie combinate cu cereale, precum orezul pentru a le spori valoarea nutrițională și aportul de proteine. Cartofii sunt o sursă bogată de glucide complexe și pot fi gătiți în diverse feluri. Acest aliment nu trebuie să lipsească din hrana copiiilor.
  2. Ce alimente întăresc imunitatea și previn bolile de sezon? Cele mai multe boli de sezon, cum ar fi răceala, sunt de origine virală și se transmit prin contact cu secrețiile altor copii sau adulți. Fiindcă există mereu alți viruși care se modifică anual, nu se pot face vaccinuri pentru prevenție. Ca măsură de igienă pentru prevenirea acestor boli trebuie ca atât părinții cât și copiii, să respecte cu strictețe regulile de igienă: să se spele pe mâini când trebuie și cum trebuie, să se șteargă apoi cu un prosop personal, evitând folosirea în comun cu o persoană bolnavă, mai ales. Să nu se fumeze în casă, să nu stea în frig, să evite mediile aglomerate și să facă cure de vitamine. În acest sezon vitmania C este foarte importantă, dar e bine să fie luată din alimente și nu din suplimente. Deci, multe citrice (portocale, mandarine, grepfrut, pomelo), kiwi, mango, dar și legume precum ardeii și varza! Lactobacilii prezenți în produsele lactate fermentate au și ei un efect benefic asupra sistemului imunitar. În sfârșit, un mare număr de nutrienți (seleniu, zinc, anumiți acizi aminați) sunt necesari pentru apărarea organismului. Doar un regim alimentar echilibrat îi poate asigura.
  3. Există alimente-minune? Nu, nu există astfel de alimente. Imunitatea organismului este un fenomen complex și nu poate depinde doar de un singur nutrient, ci numai combinarea și sincronizarea mai multor elemente poate avea efectul scontat. În consecință, cel mai bun regim alimentar care trebuie adoptat este unul variat care cuprinde legume, fructe, făinoase, paste și proteine de origine animală (lapte, ouă, carne, pește). Când abuzăm doar de un anumit aliment, chiar dacă este unul sănătos nu îl facem să fie mai bun. Corpul va utililza doar acea cantitate de nutrienți necesari, iar restul o va elimina prin urină sau o va stoca. Este cazul vitaminei C, ale cărei megadoze nu vor fi utile organsimului. Mâncând prea multe alimente care conțin cantități mari de vitamina C ne privăm de alți nutrienți necesari pe care nu îi mai putem include în alimentație. Concluzia este : ECHILIBRU!

 

12 maux-de-lhiver-enfant368-120146_L

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *