Cum limitezi celulita în timpul sarcinii

Cum limitezi celulita în timpul sarcinii

Se știe că sarcina favorizează celulita. Pe de altă parte creșterea în greutate din timpul sarcinii este și ea un factor de risc privind apariția celulitei. La început este legată de hormoni, dar spre finalul sarcinii nu mai e cazul. Iată cum te poți debarasa de ea.

De ce sarcina favorizează celulita?

Mai întâi celulita se pare că este sensibilă la hormonii sexuali feminini: estrogenii. Iată de ce apariția celulitei debutează la pubertate și tinde să se accentueze odată cu evenimentele hormonale: contracepția și alte tratamente hormonale, sarcina și alăptarea. Trebuie să știi că estrogenii stimulează stocarea grăsimilor (rezerve energetice), foarte utile în timpul sarcinii și mai ales al alăptării. Formarea celulitei implică în mod egal și o proastă irigare a țesuturilor, responsabile și cu pierderea elasticității. Rezultat: aglomerări de celule care dau aspectul de coajă de portocală.

Evident, riscul de a avea celulită depinde de fiecare femeie, de propria fiziologie (funcționarea diferitelor organe interne) și de numărul de kilograme luat în timpul sarcinii.

În timpul sarcinii și apariția unui alt hormon- prolactina este importantă. Acest hormon este produs în mod natural de către organism, pentru a pregăti glandele mamare să alăpteze. Dar el contribuie, de asemenea, la stimularea rezervelor de celule grase, crescând și retenția de apă în acestea. Și, în sfârșit, în ultimele săptămâni ale sarcinii, greutatea și volumul lui bebe întăresc acest fenomen, comprimând vasele sangvine în regiunile propice acumulării celulitei: coapse, șolduri, fese.

6 sfaturi anticelulită în timpul sarcinii

  1. Limitează luarea în greutate.
  2. Evită excesele de grăsime, mai ales animală cât și pe cele ascunse (carne, brânzeturi, mezeluri, patiserire, biscuiți, pesmet, gogoși.
  3. Consumă omega 3: mănâncă pește de două ori pe săptămână, mai ales sardine, macrou, somon. Omega 3 au un triplu avantaj: sunt favorabile dezvoltării creierului lui bebe, atât pe perioada sarcinii cât și a alăptării, ajută la pierderea în greutate după naștere și diminuează riscul de depresie port partum.
  4. Evită excesul de sare, purtarea de tocurilor înalte, statul mult în picioare, încrucișarea picioarelor, fiindcă toți acești factori influențează circulația sangvină.
  5. Practică în mod regulat o activitate fizică compatibilă cu stadiul sarcinii.
  6. Alăptează cât de mult posibil. Alăptarea exclusivă se însoțește de o pierdere rapidă a greutății acumulate în timpul sarcinii, ceea ce va reduce celulita. Dar beneficiile alăptării nu se opresc aici. Scade riscul de cancer de sân și de ovare și chiar osteoporoza. Beneficiile pentru bebe sunt și ele mari: alăptatul favorizează dezvoltarea, prevenirea infecțiilor în timpul copilăriei, a riscului de obezitate ulterioară, ca să nu mai vorbim de legătura dintre mamă și copil care se întărește.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *