Cum limitezi celulita în timpul sarcinii

Încă din primele luni de sarcină organismul femeii este predispus la celulită. Cu cât vei acumula mai multe kilograme în plus, cu atât riscul de a face celulită crește. Dacă la început este vorba de o cauză hormonală, către finalul sarcinii trebuie limitat cât mai mult procesul de inflamație care apare ulterior și eliminat.

gravida-celulita

Se pare că celulita este sensibilă la hormonii sexuali feminini: estrogenii. De obicei celulita apare la pubertate și se accentuează din pricina diverselor evenimente hormonale: contracepția sau alte tratamente pe bază de hormoni, sarcina și alăptarea. Estrogenii stimulează stocarea grăsimilor (rezerve energetice), utile, în mod deosebit, în timpul sarcinii și alăptării. Formarea celulitei implică în mod egal și o proastă irigare a țesuturilor, responsabile cu pierderea elasticității. Rezultat: se formează noduli și pielea prezintă pliuri care dau un aspect de ”coajă de portocală”.

În timpul sarcinii mai este un hormon care intervine: prolactina. Acesta este produs în mod natural în vederea pregătirii glandelor mamare pentru alăptat. Dar el contribuie și la stimularea formării de rezerve de celule grase, timp în care crește și retenția de apă la nivelul acestora. Către ultimele săptămâni de sarcină, greutatea și volumul fătului cresc, contribuind la amploarea fenomenului prin comprimarea vaselor de sânge. Circulația venoasă este frânată, ceea ce duce la acumularea de celulită pe coapse, șolduri, fese. Evident că riscul de a avea celulită diferă de la femeie la femeie, în funcție de fiziologia fiecăreia și de numărul de kilograme acumulat în timpul sarcinii.

6 sfaturi utile

  1. Ai grijă să nu iei mai mult de 12 kg în timpul sarcinii.
  2. Evită excesul de grăsimi, mai ales animale și grăsimile ascunse (carne, brânză, mezeluri, prăjeli, patiserie, paneuri, gogoși, biscuiți). În schimb, consumă fructe și legume, bogate în fibre și vitamine.
  3. Consumă alimente bogate în omega 3: pește, de două ori pe săptămână, îndeosebi pește de talie mică: sardine, macrou, somon. Omega 3 prezintă un triplu avantaj: dezvoltă creierul copilului, atât în timpul sarcinii, cât și al alăptării, ajută la pierderea în greutate după sarcină și diminuează riscul depresiei postnatale.
  4. Evită excesul de sare, purtarea tocurilor înalte, statul jos prelungit și încrucișarea picioarelor, fiindcă sunt factori care creează probleme circulației sangvine.
  5. Practică regulat o activitate fizică compatibilă cu stadiul sarcinii.
  6. Alăptează cât mai mult timp posibil. Alăptarea contribuie la scăderea kilogramelor acumulate în timpul sarcinii, ceea ce va reduce și celulita.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *