Foarte multe persoane au reflux gastric, care se poate manifesta de la arsuri, până la tuse fără a fi răcită. Pentru diagnostic mergi la un medic specialist. Iată cum îţi dai seama că poţi avea astfel de probleme şi ce poţi să faci.

refluxul-gastric

Suferi de reflux gastric dacă ai următoarele simptome: o senzaţie de arsură în capul pieptului, care se accentuează după masă, mai ales dacă stai culcată; gust amar după masă; tuşeşti frecvent noaptea fără să fii răcită; ai dureri toracice; ai vocea răguşită. Iată cum poţi preveni aceste probleme.

Consumă fructe numai între mese. Dacă le mănânci imediat după masă, se pot produce fermentaţii în intestine, care pot duce la ridicarea acidului gastric către esofag.

Umple farfuria trei sferturi cu legume crude sau gătite şi doar un sfert carne sau peşte. Conţinutul în antioxidanţi şi minerale alcaline din vegetale protejează mucoasa esofagului de aciditatea gastrică.

Găteşte sănătos. Evită alimentele prăjite sau fripte la grătar. Grăsimile gătite întârzie golirea stomacului, fapt ce duce la creşterea presiunii. Găteşte la abur, la cuptor (la temperaturi scăzute), la oala sub presiune şi adaugă grăsimile după gătire.

Mestecă bine! Nu te grăbi să înghiţi alimentele nemestecate. Dacă nu poţi mesteca mâncarea de 30-40 de ori, încearcă măcar de 10 ori. Vei uşura digestia, fiindcă în cavitatea bucală există enzime digestive. Practic aici începe digestia. Astfel vei evita supraîncărcarea stomacului.

Bea ceai în locul cafelei. Cafeaua creşte aciditatea gastrică şi favorizează relaxarea muşchiului interior dintre stomac şi esofag, care împiedică urcarea conţinutului stomacului.

Bea lichide înainte de masă. Cea mai bună este apa plată. Dacă bei apă multă în timpul mesei sau după, volumul stomacului va creşte şi, odată cu el, presiunea exercitată asupra esofagului.

Scoate temporar din alimentaţie lactatele. Arsurile pot fi provocate de intoleranţa la proteinele din lapte. Le poţi înlocui pentru o vreme cu orez sau cu alte legume care conţin calciu.

Limitează consumul de sare. În exces, aceasta perturbă funcţionarea stomacului. Nu uita şi de alimentele foarte bogate în sare: brânzeturi, mezeluri, murături etc.

–  Ia cina mai devreme. Poziţia culcat favorizează refluxul gastric. De aceea, e bine ca masa de seară să fie luată cu 3-4 ore înainte de culcare.

Culcă-te pe două perne înalte, astfel încât să ai stomacul mai jos decât capul.

Evită automedicaţia, fiindcă anumite medicamente sunt responsabile de refluxul gastric.

După masă, la 15 minute, ia un antiacid.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *