Cum putem evita obezitatea la copii
foto: mgkid.com

Fenomenul de obezitate infantilă, aşa cum am descris în articolul anterior dedicat acestui subiect, ia proporţii din ce în ce mai mari.

Mulţi copii încep să ia în greutate peste limitele normale, încă din primul an de viaţă, iar acest lucru se întâmplă în special atunci că părinţii nu au grijă de alimentaţia celui mic. Li se pare comod să îi dea să molfăie tot timpul biscuiţei că să nu mai plângă sau să nu mai întindă mânuţele spre alte lucruri pe care ei vor să le atingă şi să le cunoască numai, sau le dau cereale în laptele praf ca să le ţină de foame şi să nu se mai trezească noaptea pentru hrană, sau le administrează o alimentaţie săracă în nutrienţi şi bogată în zaharuri şi carbohidraţi procesati.

Din păcate odată formate celulele grase, acolo rămân toată viaţă, iar cel mic va rămâne cu această tendinţă de îngrăşare şi se va lupta cu ea o viaţă întreagă.

Prin urmare greutatea trebuie monitorizată permanent, fără a face din acest lucru o obsesie. Iar dacă sesizaţi că greutatea celui mic o ia tot în sus, atunci este cazul să luaţi măsuri.

Ce este de făcut când constataţi că aveţi un copil ce ia tot mai mult în greutate? În nici un caz nu începeţi să îi reproşaţi acest lucru, să faceţi glume pe seama lui sau să îl faceţi să se simtă vinovat pentru acest lucru ori pentru ceea ce mănâncă. Începeţi cu un plan de dietă sănătoasă, schimbaţi stilul alimentar al întregii familii, gătiţi mâncăruri uşoare, bogate în nutrienţi, bogate în legume şi fructe, scăzute în grăsimi, săruri, dulciuri. Acesta este cel mai bun prim pas de a ajuta copilul dumneavoastră să piardă în greutate.

Implicaţi intreagă familie şi faceţi o schimbare radicală, astfel încât în casă să nu mai deţineţi hrană nesănătoasă.

Al doilea pas este să îl încurajaţi să facă mai multă mişcare. Mergeţi mai des în parc, că tot este frumos afară, cumpăraţi-ii o bicicletă, o pereche de role sau o trotinetă.

Înscrieţi-l la un sport solicitant: înot, tenis, fotbal, hambal, karate sau orice altceva îi poate plăcea lui.

Poate că veţi spune că nu vă permiteţi acest lucru. Însă gândiţi-vă în primul rând la sănătatea lui, apoi gândiţi-vă că economisind la capitolul alimentaţie: în loc să cumpăraţi dulciuri, mezeluri, produse din carne, brânzeturi şi alte alimente costisitoare pe care le consumă din plin, veţi cumpăra vegetale care sunt mai ieftine şi vor deveni şi mai ieftine în plin sezon.În plus un copil obez, va mânca din ce în ce mai mult, prin urmare cantităţile pe care va trebui să le asiguraţi în curând dacă nu luaţi măsuri, vor fi mult mai costisitoare decât dacă investiţi acum să suprimaţi la timp acest fenomen. Nu mai vorbim ce cheltuieli ar presupune un copil cu probleme de sănătate. Prin urmare,consideraţi sportul o investiţie în copilul vostru pe termen mai lung.

Un alt aspect pe care trebuie să îl aveţi în vedere ar fi să ocoliţi zonele unde se vând dulciuri şi zonele unde alţi copii consumă alimentele ce trebuiesc eliminate, sau rărite din alimentaţia sa.

Păstraţi răsfăţurile dulci numai pentru ocazii speciale, cel mult pentru weekenduri.

Oferiţi-i cât mai des fructe şi legume sau carbohidraţi buni fără a-i combina cu alte alimente, in special cu proteine animale şi veţi vedea că aceştia îi vor suprima pofetle de dulce sau senzaţia de foame şi pofta de ronţăială.

Organizaţi-i un program de alimentare mai strict, în sensul să mănânce mai consistent la mesele principale şi să renunţe la ronţăielile dintre mese.

Obiceiurile alimentare sănătoase se deprind de mici, aşa că explicaţi-i mereu de ce este important să mănânce cumpătat. Echilibrul este cheia dezvoltării unor obiceiuri alimentare sănătoase la copii.

Un studiu recent a arătat că şi somnul are rolul sau în reglarea greutăţii corporale, astfel hormonal de creştere este vinovat de eliminerea excesului de masă corporală grasă, iar acest hormon se activează cum bine ştiţi…numai în somnul de noapte. Aşadar, ajutaţi-i pe copii să aibă un somn cât mai îndelungat şi odihnitor.

Şi nu în ultimul rând, hidratarea corespunzătoare are şi ea rolul său. Iar prin hidratare înţelegem că cel mic să consume cât mai multă apă şi să evite băuturile carbogazoase sau îndulcite. Lipsa hidratării dă de multe ori senzaţia de foame, prin urmare încurajaţi-l să bea cât mai multă apă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *