sâmbătă,octombrie 1, 2022

Cum scapi de balonare

Ţi se întâmplă adesea să iei câte 3-5 cm în talie după ce ai mâncat, indiferent de cantitate. Sau, când eşti în preajma ciclului te balonezi? Această neplăcere este foarte frecventă şi poate avea multe cauze. Află care sunt şi ce poţi face ca să scapi de balonare.

Un colon prea lung

Aşa sunt unii construiţi. Cauza nu se ştie dar, cei care au colonul mai lung, au o digestie mai lentă, fiindcă mâncarea stagnează mai mult în intestin. În acest caz fermentaţia durează mai mult, iar aerul rezultat dilată intestinul şi abdomenul se umflă.

Soluţia: Bea mai multă apă. Hidratând bolul alimentar vei facilita eliminarea lui. Şi regimul alimentar ar trebui puţin schimbat. Mănâncă fructe şi legume gătite şi cereale rafinate. Cele crude sau cerealele integrale sunt mai bogate în fibre şi pot produce balonarea. Mănâncă fructele între mese, nu la sfârşit. Poţi încerca şi câteva remedii naturiste, timp de o lună: scorţişoara sau argila verde. O linguriţă de pudră de scorţişoară sau două picături de ulei esenţial, într-o lingură de miere, înainte de fiecare masă, dau rezultate. Argila verde se consumă un pliculeţ înainte de masă diluat într-un pahar de apă. Cei care au alergie la scorţişoară să o evite!

Flora dezechilibrată

O bună digestie înseamnă şi o floră intestinală performantă. Dar poluarea, îngrăşămintele şi toate alimentele modificate genetic o dezechilibrează adesea. Aceste substanţe nu pot fi digerate şi ne dau peste cap sistemul imunitar. De exemplu, sulful din varză sau laptele din cafea nu ne fac bine. Mai nou există intoleranţa la lactoză sau la gluten.

Soluţia: Refă-ţi flora microbiană a intestinului prin aport de probiotice, făcând o cură de 3 luni. E bine să variezi mărcile, fiindcă organismul are nevoie mai multe sortimente de celule. Dacă după 2 săptămâni nu se rezolvă, consultă medicul specialist.

Lipsa exerciţiului fizic

Şi o activitate fizică insuficientă poate cauza balonare. Un perete abdominal care nu are muscultatura tonică se relaxează. De aceea activitate fizică întăreşte musculatura şi accelerează tranzitul, facilitând activitatea intestinului şi evacuarea materiilor rezultate din digestie şi implicit a gazelor.

Soluţia: E simplă- mişcarea! Mergi cât de mult poţi, fă sport, orice îţi place.

Stresul

Este cauza multor probleme de sănătate. De ceva vreme o anumită categorie de femei se balonează din cauza stresului. E vorba de cele hiperactive, perfecţioniste, care vor să atingă anumite nivele pe plan familial şi profesional. Se pare că intestinul nostru se comportă precum un creier, care are milioane de neuroni şi este în legătură directă cu emoţiile noastre. Este suficient să avem o stare emoţională mai puternică şi intestinul se inflamează. Or, o mucoasă inflamată se deteriorează.

Soluţia: vorbeşte, vorbeşte… cu cât vei verbaliza mai mult, cu atât vei ava mai multe şanse să îţi eliberezi stresul din abdomen. Dacă nu reuşeşti să te descarci astfel, apelează la alte metode sau la un specialist.

O chestiune de hormoni

Colonul este sensibil şi la variaţiile hormonale. Înainte de ciclu, femeile constată că au o greutate mai mare, de 1-3 kg în plus. Poate fi vorba de apă sau grăsime. Dacă cântarul arată 3 kg în plus, e vorba de apă. De obicei, dezechilibrul hormonal face ca sânii şi abdomenul să îşi mărească volumul. Dacă e vorba de grăsime, cauza este nevoia de a ronţăi între mese, care suce la creşterea stratului de grăsime de pe abdomen. Dar, aceste manifestări fac parte din sindromul menstrual, de care suferă o femeie din trei. După ce vine menstruaţia, manifestările dispar.

Soluţia: evită sarea, zahărul şi toate grăsimile saturate în perioada premenstruală. Bea multă apă, chiar dacă suferi de retenţie, dar între mese.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *