sâmbătă,noiembrie 27, 2021

Cum scapi de durerile de spate în timpul sarcinii

Durerile de spate apar şi şi din pricina unei poziţii greşite sau a unui efort. Cu atât mai mult apar în timpul sarcinii, când organismul este supus unei greutăţi suplimentare. Pentru a atenua aceste neplăceri pune în practică trucurile noastre.

dureri-de-spate

Foloseşte o pernă. Stai culcată pe o parte, cu genunchii uşor flexaţi şi ţine o pernă între coapse astfel încât să menţii picioarele paralele şi orizontale. Poţi alege această poziţie şi pentru somn, pe timpul nopţii. Va elimina durerea din zona sacro-iliacă. Alege partea stângă, este mult mai sigură, fiiindcă evită compresia venei cave inferioare pricinuită de greutatea fătului.

Ţine picioarele pe un taburet. Stai întinsă pe jos, pe spate cu o pernă mică sub şale şi picioarele ridicate pe un taburet. Coapsele sunt verticale, gambele-orizontale, puse pe taburet. Muşchii lombari sunt total relaxaţi, respiraţia abdominală liniştită. Stai aşa o bună perioadă de timp pentru a permite spatelui să se relaxeze. Această poziţie va permite detaşarea bazei coloanei care are tendinţa de a se cambra sub greutatea sarcinii. Nu te ridica spre taburet, ci pe o parte, dând picioarele jos mai întâi.

Mingea de tenis. Alipeşte-te de un perete şi pune o minge de tenis la mijloc. Apoi, flexează genunchii şi ridică-te, astfel încât mingea să se ruleze pe coloană. Fă mişcarea de 10 ori. Este bună pentru vertebre şi coaste, care, sub presiunea fătului, apasă organele digestive şi diafragma. Exerciţiul va destinde zona omoplaţilor şi a coloanei dorsale. Inspiră când pliezi genunchii şi expiră când te ridici.

Masaj în doi. Aşază-te pe un scaun şi pune braţele şi capul pe o pernă aflată pe masa din faţa ta. Partenerul va sta în spatele tău şi îţi va masa zona lombară cu mişcări circulare, pornind de la osul sacral, în sus, către talie şi omoplaţi. Masajul trebuie să fie delicat şi nedureros.

Jet de apă rece. În fiecare seară trece un jet de apă rece pe picioare de la glezene către genunchi. Mai poţi merge ărin apă cu şosete sau ciorapi cu compresie. Asigură o bună circulaţie venoasă care poate suferi din pricina greutăţii fătului. În perioada sarcinii sângele poate stagna în picioare şi bazin, determinând oboseala spatelui. Alternează apa călduţă cu cea rece, dar începe şi termină cu apa rece.

Încrucişază braţele. Încrucişază braţele pe umeri, inspiră şi expiră, trăgînd uşor coatele către înainte, cu umerii jos şi braţele orizontale. repetă de 10 ori. Mişcarea este bună împotriva durerilor cervicale. Exerciţiul va destinde muşchii trapezi şi va mobiliza zona cervico-dorsală. Nu forţa mişcarea pentru a-ţi menaja gâtul.

Mersul prin apă. Dacă te duci la piscină, intră în apă până la talie şi mergi cam 20 de minute. Dacă poţi să faci acest lucru de 2-3 ori pe săptămână e perfect. Şi înotul este recomandat pe toată perioada sarcinii.

În cazul în care durerea de spate persistă, mergi la un medic specialist.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *