Deprimare sau depresie

Fiecare dintre noi trecem la un moment dat prin perioade mai grele, fie că avem probleme, fie că suntem triste sau descurajate. Pe scurt, suntem deprimate. Viaţa e mai mult grea, dar astfel putem aprecia mai bine bucuriile. Uneori însă deprimarea durează prea mult, luni sau poate chiar ani. Atunci deja vorbim de depresie.

Depresia este o boală. Este trist că din ce în ce mai mulţi oameni au ajuns să sufere de această boală pasageră, sau nu. Mulţii dintre ei nici măcar nu îşi dau seama că au această problemă şi ca atare nici nu se tratează. Depresia se poate diagnostica şi trata cu succes ca orice boală. Medicul psihiatru este cel care va pune diagnosticul şi va prescrie tratamentul.

 

Simptomele depresiei

Este vorba de o tulburare a dispoziţiei, însoţită de o deznădejde profundă, un dezgust de sine, o devalorizare a propriei persoane şi anxietate. Toate sunt însoţite de o diminuare a funcţiilor intelectuale şi a activităţii. În funcţie de durata şi intesitatea acestor simptome putem vorbi de deprimare sau depresie. Mecanismul nu este pe deplin cunoscut, dar în nici un caz nu trebuie tratată superficial sau considerată o slăbiciune de caracter sau o lipsă de voinţă.

 

Cum previ deprimarea

Încă de la primele simptome, nu te lăsa copleşită:

  • ieşi, ia aer, respiră profund;
  • practică un sport, cheltuieşte-ţi energia. Mergi pe jos, preferabil în parc, când poţi în pădure, pe plajă, la ţară. Chiar dacă plouă sau e frig. Nu sta în casă;
  • ai grijă de tine: fă duşuri seara şi dimineaţa, îmbracă-te frumos, mergi la coafor, caută să ai un aspect îngrijit;
  • dacă poţi mergi la mare sau la piscină şi înoată. Plimbă-te pe malul mării. Apa este una dintre metodele cele mai bune împotriva deprimării. Aranjează-ţi locuinţa. Redecoreaz-o! Fă-o mai luminoasă, mai plăcută, schimbând mobila sau doar rearanjeaz-o. Aruncă obiectele inutile sau dă-le altora.
  • Fă mereu ceva. Citeşte cărţile preferate, priveşte peisajele din jurul tău. Dacă îţi plece mergi la film, bricolează, grădinăreşte. Întâlneşte-te cu prietenii tăi şi nu te lăsa copleşită de probleme şi de monotonie;
  • Călătoreşte. Fă-ţi prieteni noi;
  • Dacă poţi, consultă un psihoterapeut;
  • Evită alcoolul. Chiar un singur pahar poate fi fatal dacă îl consumi pe un fond de deprimare.

 

Ponturi:

  • bea dimineaţa un pahar cu suc de mere proaspăt stoarse;
  • în loc de cafea, bea suc de lămâie cu apă călduţă şi miere. Îţi va stimula creierul şi îţi va da energie;
  • mănâncă la gustări fructe uscate;
  • nu uita de legumele verzi şi de verdeţuri: pătrunjel, coriandru, mărar, busuioc etc;
  • pulverizează seara pe pernă ulei de lavandă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *