sâmbătă,octombrie 1, 2022

Detoxifierea de toamnă

Încarcă-te cu vitamine şi minerale înainte de a începe iarna.Te vor ajuta să-ţi detoxifiezi corpul şi să previi infecţiile de sezon. Vei combate oboseala care se instalează de obicei la începutul toamnei. Astfel vei face faţă hranei mai calorice specifice vremii reci.

Cât durează cura?

Depinde de perioada prin care treci. Dacă e mai stresantă ţine cura cam o lună, pentru a echilibra mesele. Mănânci normal, dar consumi preponderent alimente care te detoxifică. Dacă mai ai zile de vacanţă, mergi pe o monodietă. De exemplu, timp de o săptămână, consumă struguri zilnic, pentru a-ţi purifica corpul, prin stimularea rinichilor şi a sistemului limfatic.

Secretele unei cure reuşite

Foloseşte ceapa în meniuri. Pe lângă gustul bun pe care îl dă preparatului este plină de seleniu (antioxidant) şi ajută circulaţia sângelui.

Fă o infuzie din lămâie şi apă călduţă şi bea-o dimineaţa pe stomacul gol. Lămâia este antiseptică şi deşi este acidă, în corp devine bazică în timpul digestiei, fiind bună pentru reechilibrarea corpului.

Top 10 alimente detoxifiante

  1. Para este bogată în fibre şi favorizează activitatea intestinului.
  2. Pruna are mulţi antioxidanţi, potasiu şi ajută la curăţirea rinichilor.
  3. Vânăta este diuretică şi permite drenarea lipidelor din sânge.
  4. Conopida este plină de fibre şi potasiu şi drenează rinichii.
  5. Broccoli este un cocteil de vitamine şi oligoelemente (C, A, B9, potasiu, magneziu, calciu).
  6. Strugurele este bogat în antioxidanţi şi datorită polifenolilor pe care îi conţine are un rol benefic în detoxifierea corpului.
  7. Banana are proprietăţi antiacide care facilitează digestia.
  8. Andiva conţine 95% apă, fiind o sursă bună de potasiu care va drena toxinele.
  9. Feniculul este bogat în substanţe antioxidante, favorizează digestia şi are rol în calmarea crampelor intestinale.
  10. Napul e bogat în vitamine (C,B) şi oligoelemente (cupru, potasiu, fier, zinc) şi favorizează activitatea intestinului, datorită fibrelor.

 

Un meniu echilibrat

Dimineaţa: suc de pere, un bol de cereale (quinoa) cu lapte de soia, ceai alb, fără zahăr.

Prânz: un amestec de conopidă şi broccoli gătite la abur, însoţite de ton la cuptor. Desert: comport de prune.

Seara: un suc de ţelină şi morcovi. Piure de fenicul cu napi la abur şi orez integral. Desert: o banană.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *