sâmbătă,decembrie 4, 2021

Regimul Potfolio nu este neapărat unul miraculos. Este, de fapt, o dietă validată ştiinţific care te ajută să scazi nivelul colesterololului şi să-ţi păstrezi linia. Principiul de bază? Bunul simţ.

Dieta-Portfolio

De-a lungul anilor s-au succedat zeci de regimuri celebre, toate promiţând adevărate miracole. Cu timpul, tendinţa s-a inversat şi au apărut regimuri din ce în ce mai puţin restrictive, care respectă mai mult nevoile organsimului. Regimul Portfolio este unul dintre acestea. Nu este revoluţionar, dar are marele avantaj că ajută la scăderea colesterolului în mod natural şi la eliminarea kilogramelor în plus.

David J.A. Jenkins, creatorul dietei, îi încurajează pe oameni să privească indicaţiile lui ca pe o investiţie în scăderea colesterolului, în alimente cu conţinut scăzut de colesterol, decât ca pe o dietă propriu-zisă.

Principiile de bază

Regimul a fost pus la punct la începutul anilor 2000 de către un profesor de nutriţie din Canada, împreună cu echipa sa. Obiectivul principal era scăderea colesterolului la pacienţii care aveau această problemă. Pornind de la efectul fibrelor asupra organismului specialiştii au stabilit că prin includerea în alimentaţie a unor vegetale bogate în fitosteroli, colesterolul rău este scăzut simţitor.

Ce sunt fitosterolii?

Fitosterolii sunt pentru vegetale ceea ce este colesterolul pentru om şi animale: compuşi lipidici necesari celulelor. Ei sunt prezenţi în mod natural în cereale sau în margarinele îmbogăţite. Cu toate că aceste produse scad colesterolul, nu au efect asupra prevenirii bolilor cardiovasculare.

În practică

Acest regim te îndeamnă să consumi alimente bogate în fibre (fructe, legume, cereale complete), leguminoase (linte, năut, fasole uscată) şi să înlocuieşti carnea roşie cu peşte şi carne albă. De asemenea, trebuie limitate mezelurile şi patiseriile. Iată cam cum ar trebui să ne hrănim:

–      la fiecare masă să mănânci o legumă şi un fruct

–      să consumi peşte în loc de carne

–      carne albă în loc de roşie

–      să înlocuieşti pastele cu linte sau mazăre

–      să preferi uleiul de măsline în locul untului

–      desertul să fie mereu un fruct sau compot fără zahăr adăugat

–      să mănânci migdale dacă ţi-e foame, cam 20 pe zi

–      dacă simţi nevoia de dulce ia două pătrăţele de ciocolată neagră cu 70% cacao

 

Eficacitate

Atu-ul major este scăderea colesterolului rău (LDL). Cercetătorii care au experimentat studiul au constatat că pacienţii care au urmat regimul Portfolio au avut o rată scăzută a colesterolului cu procente cuprinse între 28 şi 35%, comparabilă cu cei care au luat statine, medicamente anticolesterol de referinţă.

Avantaje

Chiar dacă scade colesterolul total, regimul nu are consecinţe asupra colesterolului bun (HDL).

Fiind bogată în fibre dieta creează saţietate. Mesele sunt mai puţin consistente. Pe de altă parte alimentele recomandate au un indice glicemic scăzut. Toate acestea contribuind la scăderea naturală în greutate.

Este echilibrat şi diversificat. Nu este frustrant şi nici nociv pentru sănătate.

Limite

Pentru o persoană care, oricum, avea o alimentaţie sănătoasă, pierderea kilogramelor nu este spectaculoasă.

Există riscul constipaţiei prin consumul mărit de fibre. De aceea trebuie băută multă apă.

Nu se insistă pe sport şi mişcare. Or, se ştie că activitate fizică este esenţială, dar nu trebuie să fie intensivă. Cel mai bun este mersul pe jos, minimum 30 de minute zilnic.

În plus

Este recomandat celor care au colesterolul mare dar şi celor cu o alimentaţie dezechilibrată care vor să mai dea jos câteva kilograme. Pe scurt, este un regim de bun simţ pe care îl poate urma oricine. Dacă ai însă anumite probleme de sănătate, cere sfatul unui nutriţionist.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *