Dovlecelul, printre primele trei alimente cu conținut mare de luteină

Dovlecelul, printre primele trei alimente cu conținut mare de luteină
Foto: lastegulete.ro

 

Dovlecelul este originar din America, din zona cuprinsă între Guatemala și Mexic.

Conform surselor arheologice, dovlecelul ar fi fost folosit ca aliment de către străvechile populații preincașe de pe teritoriul actualului Mexic.

În Europa, dovlecelul a ajuns datorită lui Cristofor Columb, iar cultivarea a început în Spania și Portugalia, doar în grădinile botanice.

La început erau consumate doar seminţele acestuia. Semințe ale unor varietăți de dovlecel au fost conservate în peșteri din Mexic încă de acum 10.000 de ani. Era considerat un „medicament” natural împotriva mai multor boli.
Diverse soiuri de dovlecei, printre care și zucchini, au fost însă create în Italia cu mult timp după ce au fost aduse din America. Din secolul al XVII-lea italienii au început să prepare dovlecelul când era încă verde, obicei care a rămas şi în zilele noastre.

 

Dovlecelul este o legumă bogată în acid folic, hidrați de carbon, potasiu, amidon, fosfor, folați, calciu, magneziu, zinc, fier. Este o sursă bună de vitamine precum vitamina A, B1, B3, B5, B6, C și K.

Conform unor studii recente, dovlecelul se numără printre primele trei alimente cu conținut mare de luteină și zeaxantină.

 

Beneficiile consumului de dovlecei:

  1. protejează sistemul cardiovascular.
  2. stimulează digestia.
  3. reduce riscul dezvoltării cancerului de colon.
  4. ajută la reconstrucţia celulelor nervoase.
  5. diminuează simptomele provocate de boli inflamatorii.
  6. previne instalarea diabetului de tip II.
  7. eficient în prevenirea sclerozei multiple.
  8. menţine oasele sănătoase.
  9. ajută în cazurile de constipație și diaree.
  10. ideal în regimul specific diabeticilor și supraponderalilor.
  11. reduce simptomele în boli precum hiperplazia benignă de prostată.
  12. ajută organismul să reducă homocisteina.
  13. îmbunătăţeste metabolismul.
  14. reduce procesele inflamatoare din organism.
  15. contribuie la menținerea sănătății ochilor.
  16. eficient în combaterea şi eliminarea viermilor intestinali.
  17. reduce riscul de infarct și accidente vasculare cerebrale.
  18. benefic în scăderea tensiunii arteriale.
  19. echilibrează nivelul de insulină şi carbohidraţi din organism.
  20. util în curele de slăbire, întrucât are un conținut ridicat de apă.
  21. ajută în afecţiuni ale aparatului digestiv.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *