E vremea să-i diversifici alimentaţia

Indiferent că îl hrăneşti la sân sau cu biberonul, vine momentul când alimentaţia celui mic trebuie diversificată. Multe mame se întreabă cu ce să înceapă: legume, carne sau peşte? Noi îţi spunem care este ordinea în care introduci noile alimente şi cum să procedezi pentru ca cel mic să aibă o alimentaţie echilibrată.

 

Diversificare-alimentara---SOLUTII-PENTRU-BEBE-SI-HRANA-LUI

Nu te grăbi!

Cel mai bine este ca bebeluşul tău să mănânce doar lapte până la 4 sau chiar 6 luni. Asta pentru că alergiile alimentare la copii sunt în creştere constantă, tocmai din cauza diversificării precoce. Acesta este şi motivul pentru care unele alimente (cerealele- sursa de gluten) este bine să fie introduse dupa 6 luni sau chiar 10 luni (ouăle). Un alt aspect important este legat de numărul acestora. Nu mai mult de unul o dată, dar fără pauze mari care pot crea tulburări de comportament alimentar. Adică, e posibil ca bebeluşul să refuze alte alimente obişnuit prea mult cu un anume tip.

Pe scurt, iată cam care ar fi etapele diversificării:

De la 4-5 luni: anumite cereale pentru copii care nu conţin gluten, fructe şi legume sub formă de compot sau piure.

De la 6 luni: carne (preferabil de fermă) şi peşte, iaurturi naturale, brânză proaspătă.

De la 8 luni: reţete simple cu doar câteva ingrediente.

De la un an: reţete complexe, ouă.

Evident, laptele rămâne un aliment de bază, celelalte îl vor înlocui treptat.

Evită alimentele prea grase!

În zilele noastre bebeluşii duc lipsă de lipide. De aceea, poţi adăuga o nucă de unt pe piureul de spanac, de exemplu. Specialiştii au constatat că alimentaţia bebeluşilor trecuţi de 4 luni conţine între 29-33% materii grase, pe când laptele matern conţine 45%. Astfel, aportul în acizi graşi omega 3 si omega 6 este insuficient. Iată de ce peştele gras este binevenit în meniu.

Ai grijă la execese!

De obicei primele mese diversificate sunt foarte bogate în proteine. Mai exact, cam de trei ori mai mult decât este recomandat. Acest aspect este legat, de altfel, de riscuri privind obezitatea în viitorul apropiat. Deci, mai multe legume şi mai puţină carne şi lactate.

În privinţa aportului de sare, riscul excesului apare după vârsta de 3 ani, când copilul începe să consume chipsuri, floricele sau alte produse industriale, bogate în sare. Aportul nutriţional de sare recomandat este depăşit de marea majoritate a copiilor trecuţi de această vârstă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *