sâmbătă,noiembrie 27, 2021

Fasolea verde, leguma ridicată la rang de prinţesă

fasolea verde
Foto: nu.spoonuniversity.com

Fasolea verde este originară de pe continentul american, fiind adusă în Europa de către spanioli, în secolul al XVI-lea.
În România, prima folosire a fasolei în alimentaţie este consemnată în anul 1742, iar de atunci, păstăile sale au devenit parte integrantă a bucătăriei tradiţionale. Pentru că este foarte bogată în proteine, adesea a fost denumită carnea săracului. Ceea ce s-a ştiut mai puţin până de curând despre fasole, este că păstăile sale constituie şi un medicament foarte valoros.
Fasolea verde conţine multe vitamine şi minerale, antioxidanţi şi fibre, toate ridicând această legumă la rangul de prinţesă. Pe lângă faptul că fasolea verde are foarte puţine calorii, conţine vitamina K, vitamina C, vitamine din complexul B, şi omega 3. De asemenea fasolea verde asigură organismului şi minerale precum: fier, potasiu, magneziu, fosfor, calciu, mangan şi cupru. Fasolea verde are în componenţa sa şi o cantitate apreciabilă de proteine vegetale, foarte benefice în dietele vegetariene şi nu numai.

 

Principalele țări producătoare de păstăi verzi sunt: China, Indonezia, Turcia, India, Spania.

 

Beneficiile consumului de fasole verde:

  1. luptă împotriva efectelor negative ale radicalilor liberi.
  2. previne apariţia osteoporozei.
  3. scade tensiunea arterială.
  4. previne ateroscleroza şi bolile de inimă.
  5. reduce frecvenţa atacurilor de migrene la persoanele care suferă de această afecţiune.
  6. ajută la o memorie mai bună.
  7. combate anemia şi astenia.
  8. previne dezvoltarea tumorilor canceroase.
  9. ajută atât în cazul afecţiunilor în care inflamaţia joacă un rol major (astm, osteoartrită, artrită reumatoidă), cât şi în diverse maladii infecţioase: răceală, gripă, amigdalită, otită.
  10. previne apariţia cancerului de colon.
  11. scade nivelul colesterolului „rău”.
  12. stimulează creşterea părului.
  13. previne distrugerea moleculelor ADN şi mutaţiile în structura celulelor colonului.
  14. ajută la pierderea în greutate şi la o digestie bună.
  15. reglează nivelul glicemiei.
  16. întăreşte sistemul imunitar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *