Fructe si legume nutritive in luna iunie

Inceputul verii este momentul in care ne putem bucura de cele mai multe legume si fructe proaspete, atat folosindu-le ca ingrediente pentru retetele culinare pe care le preparam cat si consumandu-le in starea lor naturala. Este perioada cand se coc o sumedenie de fucte si legume sanatoase si pline de vitamine. De la capsunile zemoase si caisele aromate, pana la morcovii sau cartofii noi si dulci.

Iata mai jos cateva din aceste fructe si legume de vara:

1. Ciresele

Aceste fructe proaspete pe langa faptul ca sunt gustoase au si proprietati antioxidante si putine calorii, ceea ce inseamna ca ofera o serie de beneficii pentru sanatate, cum ar fi recuperarea organismului dupa efort, ajuta la somn si protejeaza inima. Unul dintre compusii forte continut de cirese este licopenul, un compus pe care il gasim si in rosii. Contin antociani, compusi care amelioreaza in mod natural durerea si au efect antiinflamator, putand reduce riscul imbolnavirii cu mai multe tipuri de cancere. Ciresele sunt una dintre cele mai bune surse naturale de melatonina, hormonul responsabil de un somn lung si odihnitor.  O portie de cirese este o sursa buna de fibre si vitamina C. Desigur, le puteti utiliza si atunci cand preparati diferite deserturi (de exemplu www.mamistietot.ro/tarta-cu-cirese/ ) sau le puteti stoarce si bea sucul.

2. Caisele

Fructele portocalii, parfumate si pline de aroma sunt bogate in antioxidanti care ajuta inima si protejeaza pielea impotriva razelor UV. Avand putine calorii, caisele sunt ideale in curele de slabire.

3. Castravetele

Compus din 96% apa, este unul dintre alimentele cu putere mai mare de hidratare. Castravetele este bogat in vitaminele A, C si K, precum si magneziu si potasiu. In afara de salate si sandwich+uri  incercati sa utilizati felii de castravete pe garnituri.

4. Agrisele

 Agrisele contin vitamina C, fibre, minerale si potasiu care sunt bune pentru intregul organism. Desi sunt destul de acre, nutritionistii ne recomanda sa le consumam fara adaos de zahar, pentru a ne bucura de beneficiile acestor fructe fara calorii suplimentare. Mai multe despre agrise aici

5. Zmeura

Compusii din zmeura au abilitatea de a preveni dezvoltarea excesiva a bacteriilor si a unor tipuri de ciuperci care pot afecta organismul. Pe cat de putine calorii are, pe atat este zmerura de bogata in antioxidanti care combat imbatranirea si reduc riscul unor afectiuni asociate varstei a treia.

6. Morcovii

Desi sunt disponibili pe piata pe intreaga durata a anului, morcovii au cel mai bun gust la inceputul verii. Dulci, parfumati si plini de seva, morcovii timpurii sunt bogati in Beta caroten, un antioxidant puternic care protejeaza pielea si revitalizeaza sangele.

legume de vara

7. Cartofii noi

Cartofii noi si dulci sunt una dintre cele mai populare legume de la inceputul verii. Plini de carbohidrati, proteine, calciu, fibre si nu in ultimul rand – vitamina C, cartofii reduc inflamatiile, cresc activitatea cerebrala si previn boliile cardiovasculare.

legume

8. Ceapa

Fitocompusii activi din ceapa imbunatatesc imunitatea organismului, regleaza nivelul de zahar din sange si sunt responsabili cu producerea colesterolului HDL, „colsterolul bun” care mentine inima sanatoasa.

9. Usturoiul

Pentru a beneficia de toti nutrientii sai, usturoiul trebuie consumat crud. Cel mai important efect al sau este cel de antibiotic natural, care poate ajuta organismul in lupta cu infectiile. Daca vrei sa urmezi o cura de detoxifiere, usturoiul iti va fi un aliat bun datorita continutului de magneziu, calciu, vitamina B, fosfor si potasiu.

10. Ardeii

Fie ca-ti place sa-i consumi dulci sau iuti, ardeii contin fitonutrienti cu efect antioxidant. Ardeii sunt plini de vitamina A care imbunatateste vederea, dar si de vitamina C, B6, luteina si Beta caroten care reduc riscul de cancer. Ardeii iuti stimuleaza metabolismul si sunt un bun aliat in curele de slabire.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *