duminică,noiembrie 28, 2021

Gravidă vara

Căldura şi soarele verii nu prea fac bine picioarelor gravidei, nici măştii specifice, nici deshidratării. Iată cum poţi profita de vară, fără probleme, pe timpul sarcinii.

 

Chiar dacă nu e uşor pentru o gravidă să treacă peste vară, nu poate sta nici în casă. Cu anumite precauţii, îmbrăcată adecvat te poţi simţi bine chiar şi pe caniculă.

Gravidă vara 1

  • Bea multe lichide. Nu e cazul să măsori cantitatea ingerată, dar e bine să bei înainte de a-ţi fi foarte sete şi să ai mereu cu tine o sticlă de apă. În acest fel nu rişti să te deshidratezi dacă ieşi din casă. Pe lângă apă, poţi bea şi smoothies sau să mănânci fructe întregi, crudităţi, supe. Aceste alimente uşurează digestia şi astfel vei suporta mai uşor căldura.
  • Nu uita de crema solară. Nu poţi ignora acest produs protector, mai ales din pricina riscului de a te pricopsi cu o mască de gravidă. Pentru a fi sigură că o vei evita, alege o cremă de protecţie (FPS 50+). Aplic-o generos pe toată faţa, încă din primele zile frumoase şi fă acest lucru de mai multe ori pe zi dacă transpiri sau faci baie. Pentru ten e bine să foloseşti produse dermocosmetice din farmacii.
  • Pălărie, ochelari şi veşminte ample. Şi felul în care te îmbraci contează foarte mult. Pentru a te proteja de soare trebuie să fii îmbrăcată corespunzător. Alege haine ample, în culori deschise prin care poate trece aerul cu uşurinţă. Inul, bumbacul, vâscoza sunt materiale perfecte pentru vară. Poartă o pălărie deschisă la culoare cu boruri largi pentru a-ţi proteja faţa de soare, de dureri de cap şi ameţeli. Nu uita de ochelarii de soare, fiindcă ochii sunt mai sensibili în timpul sarcinii şi produc mai puţine lacrimi.
  • Fă-ţi siesta! Spre finalul sarcinii nu mai dormi la fel de bine şi tot ce mai lipseşte este o noapte călduroasă. De aceea e bine să dormi la prânz, sau între orele când nu e atât de cald. Pentru a profita la maximum, ridică puţin picioarele pe o pernă, în timpul somnului. Vor diminua senzaţia de picioare grele pe timpul zilei.
  • Procură-ţi un spray cu apă minerală şi dă-te pe faţă şi picioare. Sau fă băi cu apă rece la picioare când e nevoie.
  • Dacă ai posibilitatea odihneşte-te la umbra unui copac sau sub o umbrelă.
  • Atenţie mărită pentru a evita intoxicaţiile alimentare. Vara, toate alimentele se alterează mai uşor. Evită mai ales carnea, maioneaza, mezelurile, fructele de mare, îndeosebi dacă au stat prea mult afară din frigider.
  • Fă pauze când te deplasezi pe distanţe mai mari, pe jos sau cu maşina. În cazul în care conduci la drum lung, fă pauze mari. Vibraţiile maşinii pot da crampe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *