Impresionanta poveste a kilogramelor în minus – (1) Mișcarea prin alergare

Mami-Impresionanta-poveste-a-kilogramelor-în-minus-Miscare-prin-Alergare

Lupta tăcută între posesoare și kilogramele sale are acum un ajutor: MamiStieTot lansează o campanie de creștere intensivă a… kilogramelor în minus. Vom include mai multe topicuri, care după prima lor literă ar putea fi numite pentru a fi mai specifici Mopicuri: Mișcare, Mâncare și Mental.

Mami-Impresionanta-poveste-a-kilogramelor-în-minus-Miscare-prin-Alergare

MOPIC 1: Mișcarea prin Alergare

Culmea mișcării este că între două viteze cu care se aleargă aceeași distanță, numărul de calorii consumate nu crește proporțional cu viteza. Practic, la alergat o dublare a vitezei nu aduce o dublare a consumului de calorii, poate doar o transpirație mai abundentă.

Cheia eficienței este să stai într-o zonă de confort a mișcării care să îți permită să alergi mult și plăcut, cât mai mult timp. Evităm astfel rapid pierdea suflului care apare în momentul în care trecem într-o viteză superioară. Lipsa oxigenului e datorată unor procese prea intense de ardere din mușchii noștri. Bune poate pentru că simțim că facem mișcare cu multă ambiție, dar ele aduc cu ele crampele musculare de zilele următoare. Alege să alergi moderat, pentru ca să nu te accidentezi și ca să poți să fii constantă. Cu cât te simți mai bine în timpul mișcării, cu atât îți faci mai bine în lupta cu kilogramele, cât și pentru o îmbunătățire a respirației și a tonusului muscular.

Necesar:

  • o pereche de încălțări cât mai sport – nici de club, nici de munte, nici de office, pentru că talpa trebuie să fie flexibilă și cu un cât mai corect raport greutate vs. amortizare;
  • un tricou de alergare – varianta de buget redus e doar plastic, dar prezintă avantajul că nu reține transpirația pe spate;
  • un pantalon de alergare – nu ține transpirația și, mai ales vara, nu irită prin freacare ca cei de plimbare, deoarece au cusăturile mai plate și nu țin transpirația.
  • o sticlă de apă – e bine venită mereu, nerecomandate fiind poate băuturile energizante sau alte batoane minune.
  • o fructă proaspătă sau ceva altenativ de mâncat, cât mai sănătos posibil – vei simți nevoia să mănânci ceva. E important să bei apă și să mănânci ceva fără sare și zahăr în exces ca să eviți foamea de lup alergat până ajungi acasă, totul pentru kilogramele în minus.

Opțional:

Matei_Bullet_Checked_22x15pxCele mai bune materiale sunt cele respirabile și cele care sunt tratate anitbacterian contra mirosurilor.

Matei_Bullet_Checked_22x15pxAleargă în alb vara pe soare, chiar și matinal, pentru ca să îți supui organismul la un stres termic minim.

Matei_Bullet_Checked_22x15pxAlegeți prieteni cu care să poți discuta ore. Ritmul de alergare scade, ceea ce e bine că poți să alergi mai plăcut, mai mult. Pentru slăbit este ideal să alergi atât de lent ca să poți să fi atent și să explici cu lux de amănunte, iar discuția te transformă dintr-o dată într-o alergătoare de mare succes!

Matei_Bullet_Checked_22x15pxCeasul de alergare te ajută să te asiguri că alergatul tău e în anumiți parametri corecți: viteză moderată, puls acceptabil (da, există ceasuri care îți pot măsura activitatea cardiacă!) și durată. De ce să stau la mâna altora, când pot să am soluția la… propria mână.

Matei_Bullet_Checked_22x15pxUn club de alergare face minuni. Mami chiar se gândea să lanseze această idee: mai multe mămici, mai multă poftă de vorbă și idei, plus un motiv să ne ținem cu toate de alergat. Ce să mai vorbim că e la modă, grav de tot!

Unde alergăm:

  • În parcuri. Cel mai relaxant, cel mai social mod de-a contopi cu cei care se plimbă în parc, se joacă sau pur și simplu stau la aer. Impresionanta poveste a kilogramelor în minus poate să fie atât de plină de parfumul naturii. Locul ideal de întâlnire cu o prietenă!
  • La pistă: În aer liber, dar mai organizat. Toți cei care sunt aici sunt veniți pentru a alerga sau pentru a-și însoți copii, partenerii sau prietenii. Este dovada că mișcarea prin alergare e ceva serios pentru tine.
  • La sala: e eficientă și mai ales că poți schimba dintr-un buton alergatul pe plat cu o alergare la deal, fără mașini, tren sau avion! Este soluția ideală pentru vremea rea sau rece. Dacă îți place la sală, probabil că deja ai făcut cunoștință cu banda sau alte stepere sau biciclete, menite să îți lucreze o întreagă serie de mușchi. Defecte? Aerul de afară merită toți banii… pardon, doar la sală plătești!

Idei. Alege un program de alergare potrivit cu puterile tale actuale. Pașii mici și prietenele sunt soluția. Consum mai mare de calorii, kilograme în minus: la urcatul scărilor sau la bicicletă, unde avem și alte grupe de mușchi implicate.

Citește mâine povestea celor 10 vedete de care sigur ai auzit și care aleargă de rup pământul. Dacă suntem prietene pe facebook, te anunțăm noi când îl publicăm!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *