Leguma-care-aduce-lacrimi
Foto: aegeancuisine.eu

Ceapa își are originea în Asia centrală și de vest, probabil teritoriul Afganistanului de astăzi. Datând din anul 3500 i.Hr., este una dintre cele mai vechi plante de cultură, folosită ca plantă medicinală, condiment și ca legumă.

Egipteni s-au închinat cepei, considerând că forma rotundă și inelele concentrice simbolizează viața eternă. Atât de prețuită era ceapa de către egipteni, încât forma ei a fost singura transpusă în monede de aur de către artistii egipteni. La descoperirea mormântului lui Tutankhamon au fost găsite resturi de ceapă, iar o tablă cu inscripții din Codul lui Hammurabi datând cu 4.000 de ani î.e.n descrie ogoare cultivate cu ceapă.

Romanii au fost cei care au răspândit ceapa în Europa centrală, iar olandezii încep să cultive diferite variante de ceapă începând cu secolul al XV-lea.

Țara cu cel mai mare consum de ceapă pe cap de locuitor este Libia, cu 66.8 kg de ceapă de persoană, pe an.

Ceapa este un aliment foarte bogat în fibre, vitaminele A, B, B6, C și E, acid folic, calciu, magneziu, fier, potasiu, sulf, cupru, zinc, iod și fosfor. De asemenea conține importante cantități de substanțe cu proprietăți antiseptice.  

ceapa
Foto: bestherbalhealth.com

Beneficiile consumului de ceapă:

  1. ajută împotriva bacteriilor, inclusiv E. Coli şi Salmonella.
  2. ajută împotriva infecţiilor la nivelul tractului urinar.
  3. diminuează simptomele de artrită și gută.
  4. previne anemia.
  5. contribuie la echilibrul electrolitic al organismului.
  6. protejează pielea şi mucoasele.
  7. ajută la creşterea metabolismului, îmbunătăţirea sistemului imunitar și a celui nervos.
  8. previne osteoporoza, susținând densitatea osoasă.
  9. menţine sănătatea pielii şi a muşchilor.
  10. creşte rezistenţa sistemului imunitar.
  11. asigură o doză însemnată de fibre, necesare bunei desfăşurări a tranzitului intestinal.
  12. ajută la scăderea nivelului de colesterol reducând riscul de afecţiuni ale inimii.
  13. tratează migrenele și stările febrile provocate de răceală și gripă.
  14. previne formarea cheagurilor de sânge, astmul, diabetul, ateroscleroza şi infecţiile la nivelul tractului digestiv.
  15. ajută în diferite tipuri de cancer.
  16. are rol protector asupra ficatului.
  17. asigură sensibilitate adecvată la insulină, scăzând şansele de diabet.
  18. grăbeşte vindecarea şi regenerarea ţesuturilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *