Meiul-împăratul-cerealelor
Foto: xn-pssq30j.net

Originar din Africa de Nord și Asia meiul ocupă încă din antichitate un loc important în alimentație, având deosebite proprietăți nutritive și terapeutice. Cu toate că nu se știe cu exactitate strămoșul sălbatic al meiului și nici locul unde a fost cultivat pentru prima data, se pare că meiul a apărut ca plantă de cultură în Transcaucazia şi China acum 7000 de ani.

În antichitate, în țările din Orient, meiul era considerat o plantă sacră, devansând, ca importanță, orezul.

Meiul este menționat chiar și în Biblie ca ingredient pentru pâinea nedospită.

Meiul constituie o sursă excelentă de fier, este bogat în complexul vitaminic B, magneziu, potasiu, fosfor și este o sursă bună de fibre și proteine. Ca majoritatea semințelor și cerealelor integrale, meiul este foarte bogat în enzime digestive. Meiul nu conţine gluten, motiv pentru care poate fi consumat fără grijă de persoanele cu intoleranţă la gluten sau la alte cereale care provoacă alergii.

Meiul este cultivat încă extensiv în India, Rusia, Orientul Mijlociu, Turcia și România iar majoritatea culturilor de mei comercializate azi în lume sunt produse în India, China și Nigeria.

Recent, meiul, a început să fie comercializat pe post de aliment dietetic și deasemenea în urma cercetărilor, pare a fi planta ideală pentru extragerea etanolului folosit în industria biocarburanților. 

meiul
Foto: mindmegette.hu

 

Beneficiile consumului de mei:

  1. combate aciditatea și împiedică dezvoltarea ciupercilor.
  2. ajută în cazuri de indigestie cronică, balonări, greaţă, ulceraţii sto­macale şi hiperaciditate.
  3. oferă mai multa energie, fiind motorul digestiei.
  4. previne apariţia cariilor.
  5. ajută la reducerea presiunii arteriale şi a riscului de infarct.
  6. alină atacurile severe de astm și migrenele.
  7. combate artrita şi acidoza, excesul de acizi în organism.
  8. protejează ţesuturile pentru a avea piele, buze, păr şi unghii sănătoase.
  9. ajută în caz de anemie, fiind un antidot ideal.
  10. ajută în prevenirea avorturilor spontane şi alungă greaţa din primele luni de sarcină.
  11. contribuie la reducerea colesterolului.
  12. benefic în cazuri de depresie şi durere cronică.
  13. contribuie la producerea de noi celule.
  14. ajută la detoxifierea organismului.
  15. oferă un plus de energie.
  16. ajută la tonifierea rinchilor.
  17. folositor în cazurile de diaree (prăjit înainte de a fi gătit)
  18. îndepărtează mirosul neplăcut al gurii datorită proprietăților bactericide (respirația urât mirositoare este semnul unei digestii slabe şi al înmulţirii bacteriilor).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *