Migdalele benefice asupra sănătății și frumuseții

Migdalele-benefice-asupra-sănătății-și-frumuseții
Foto: blog.giallozafferano.it

Migdalul a fost cultivat în urmă cu 4000 de ani. Originea exactă a migdalelor este necunoscută, însă se crede că provin din Asia de Vest şi Africa de Nord, fiind menţionate în multe texte istorice, inclusiv în Biblie.

În lungul Drum al Mătăsii ce lega Asia de zona mediteraneană, exploratorii aveau în sacul cu merinde și migdale, așa încât sâmburii au ajuns destul de repede și în Europa.

De-a lungul timpului, migdalele au avut o semnificaţie religioasă, magică, socială sau etnică.

Egiptenii foloseau migdalele încă din timpuri străvechi pentru beneficiile acestora asupra sănătății și frumuseții, iar pentru pâinea faraonilor, migdalele erau un ingredient de valoare.

migdale
Foto: madenimitliv.dk

În Italia, nuntașii oferă invitaților mărturii cu migdale, acestea fiind un simbol al sănătății, al iubirii și al bucuriei.

De Crăciun, în Suedia, se prepară o budincă de orez care ascunde o migdală. Se crede că cel care o găsește va avea noroc tot anul următor. La noi se aruncau migdale asupra mirilor ca semn de fertilitate, obiceiul regăsindu-se şi azi la nunţi, când se dăruiesc invitaţilor săculeţi cu migdale glazurate.
Migdalele sunt o sursă excelentă de nutrienți sănătoși cum ar fi acizii grași esențiali, fibre, vitamina E, magneziu, calciu, cupru, potasiu sau mangan. Sunt bogate în proteine vegetale, fibre, carbohidrați, lipide de cea mai bună calitate, vitamine din grupul B, minerale și antioxidanti. Migdalele sunt considerate un concentrat de nutrienți și substanțe active cu acțiune benefică asupra sănătății și frumuseții.

creanga-migdal
Foto: isaisons.free.fr

 

Beneficiile consumului de migdale:

  1. prelungesc durata de viață a neuronilor, îmbunătățesc memoria și previn bolile mintale, precum demența senilă sau boala Alzheimer.
  2. ajută la vindecarea ulcerului gastric, a gastritei, afecțiunilor digestive, tusei, afecțiunilor aparatului urinar și genital.
  3. reduc stresul oxidativ prin antioxidanții pe care îi conțin și întăresc pereții vaselor de sânge.
  4. combat depresia.
  5. ameliorează diabetul zaharat.
  6. previn malformațiile congenitale.
  7. hidratează pielea.
  8. ajută în dietele de slăbire drastice, dar și în perioadele lungi de post, având un conținut ridicat în proteine.
  9. alcalinizează organismul.
  10. indicate atât în prevenția, cât și în dieta pentru ateroscleroză.
  11. încetinește înmulțirea haotică a celulelor canceroase.
  12. protejează inima de infarct miocardic și alte afectări ale coronarelor.
  13. protejează împotriva efectelor nocive ale “colesterolului rău”.
  14. ajută la îngrijirea părului și unghiilor.
  15. reglează tensiunea arterială.
  16. combat anemia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *