Pâinea, bună pentru copii

Este bine ca începând cu vârsta de 3-5 ani copilul tău să aibă în alimentația zilnică pâine. Aici va găsi elemente prețioase pentru a crește și a fi sănătos. De aceea, nu ezita să-i asiguri celui mic porția zilnică de pâine.

Pâinea-pentru-copii

Așadar, la fiecare masă să nu-i lipsească 1-2 felii de pâine, minimum.

La micul dejun pâinea îi dă energie celui mic pentru a începe bine ziua.

Aceasta conține glucide lente care alimentează organsimul mai multe ore. Deci, crează senzația de sațietate câteva ore, evitând scăderile de energie.

O poate mânca sub formă de sandvișuri, sărate sau dulci, asigurând astfel și hrană creierului , mare consumator de glucoză, până când cel mic revine de la grădiniță sau școală.

Pâinea favorizează diversitate alimentară: poate fi albă, cu cereale, integrală, graham etc. Totuși, pâinea integrală și cea de secară nu sunt indicate în cantitate mare la copiii sub 5 ani, fiind prea bogate în fibre. Pe pâine copilul poate mânca diverse: sandvișuri cu brânză, cu dulceață, cu miere, cu ciocolată…

 

Prietenul sănătății

Bobul de grâu conține o mare cantitate de vitamine E și B, indispensabile echilibrului. Pâinea este bogată în fibre (3% cea albă, 7% cea completă), esențiale pentru reducerea stocurilor de grăsime din organism, reglând asimilația aleimentelor și favorizând tranzitul intestinal, adesea leneș la această vârstă. O alimetație ideală ar trebui să aducă 20-35 de fibre pe zi după 2 ani. După carne și lapte, pâinea constituie a trei asursă de proteine, alimente utile creșterii. Pâinea, mai ales cea crocantă, favorizează o bună igienă dentară. Prin masticarea ei, face să lucreze dinții și maxilarul. Îl învață pe cel mic să nu devină un adept al alimentației moi, prezentă în primii ani de viață.

Multă vreme s-a considerat că pâinea îngrașă. Nimic mai fals. Chiar dacă este o sursă de energie (225 cal la 100 g de pâine albă și 230 cal pentru 100 g pââine integral), nu îngrașă. Mai mult, datorită glucidelor asociate cu proteine vegeteale, pâinea satură pentru o perioadă mare de timp și te ajută să eviți ronțăitul între mese. Pâinea nu conține decât foarte puține lipide (0,8%, cea albă, 1,2% cea de secară), aceste materii grase responsabile cu colăceii de pe abdomen, chiar și la copii. Important este ce punem deasupra: unt, pateu, mezeluri, dulceață… Aici trebuie să fim atenți și moderați. Alege pâinea bună. Dacă copilul tău are un risc crescut de obezitate, evită pâinea cu mult miez sau alte tipuri industriale, prea calorice. Mergi pe cele tradiționale.

Pâinea-bună-pentru-copii

Necesară în meniuri

Pâinea este bună fiindcă reînvie gusturi uitate. Se poate folosi pentru a înmuia în sosuri, mult mai bună decât degetul. În plus, te scoate din impas când nu ai ceva de mâncare pregătit anume. Se poate păstra câteva zile și se congelează ușor și rapid.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *