duminică,noiembrie 28, 2021
Para
Foto: wired.co.uk

Există evidenţe arheologice care atestă faptul că perii erau cultivaţi încă din antichitate în Europa de vest, în nordul Africii și estul Asiei.

Perele au fost cultivate pentru prima dată în anul 5000 înainte de Hristos de către Feng Li, un recunoscut meşteşugar chinez. Pe aceste teritorii, perele erau considerate adevărate simboluri ale nemuririi, pentru că arborii în care creşteau aveau o viaţă foarte lungă, de cel puţin 100 de ani.

Ulterior, soiuri de pere au ajuns şi în Grecia, unde au fost îmbunătăţite. Perele au fost menţionate de Homer în anul 850 i.Hr., care a precizat faptul că în grădinile din Alcinous sunt cultivate fructele numite „darul zeilor”. Din Grecia, perele s-au răspândit în restul Europei, datorită romanilor.

Există peste 5.000 de varietăţi de pere împărţite în două mari categorii: pere europene şi pere asiatice. La sfârşitul secolului al XVIII-lea, preotul belgian Nicolas Hardenport, a cultivat un sortiment de pere cu pulpa foarte moale şi consistenţa cremoasă precum a untului şi a atribuit perei denumirea de “fruct de unt”.

Astăzi, cei mari cultivatori de pere din lume sunt Italia, China şi SUA.

 

Părul este un fruct care conţine vitaminele A, B1, B2, B9, C, E, K, fosfor, calciu, magneziu, fier, clor, mangan, iod, fluor, potasiu, seleniu, cupru. Para nu conţine sodiu.

O pară în valoare de 166 grame conţine: 100 calorii, 190 mg. potasiu, 26 mg. carbohidraţi, 6 gr. fibre, 16 gr. zahăr şi 1 gr. de proteine.

 

Beneficiile consumului de pere:

  1. scade presiunea sângelui.
  2. ajută la menţinerea glicemiei în limite normale prin încetinirea absorţiei carbohidraţilor din intestin în sistemul circulator sangvin.
  3. previne şi tratează colitele, artritele, guta şi diverse afecţiuni apărute la nivelul membranei mucoase.
  4. combate efectele stresului.
  5. stimulează digestia, crescând pofta de mâncare.
  6. vitaminizează și mineralizează organismul.
  7. calmează durerile în gât.
  8. ajută la buna funcţionare a glandei tiroide.
  9. ameliorează stările febrile; grăbesc vindecarea litiazei renale.
  10. stimulează formarea globulelor roşii.
  11. înlătură oboseala şi surmenajul.
  12. scade riscul de accident vascular cerebral şi de cancer pulmonar.
  13. protejează capilarele şi împiedică acţiunea nocivă a radicalilor liberi.
  14. ajută la menţinerea ochilor sănătoşi.
  15. are efect revigorant în cazul asteniilor.
  16. influenţează scăderea colesterolului.
  17. ajută la prevenirea cancerului de stomac.
  18. înlătură constipaţia.
  19. sporeşte capacitatea de producere a celulelor cu rol imunitar.
  20. tratează inflamaţia mucoaselor, în tulburările cronice, artrita şi guta.
  21. măştile realizate din pere ajută la vindecarea acneei datorită acţiunii astringente a pulpei de pară.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *