Păstârnacul şi aportul lui pentru sănătatea noastră

Păstârnacul-şi-aportul-lui-pentru-sănătatea-noastră
Foto: rustica.fr

Originar din Eurasia, păstârnacul este o legumă folosită încă din antichitate. Există indicii cu privire la apariția legumei care datează de mai bine de 3000 de ani î.Hr.

Leguma a fost folosită de greci și de romani atât în alimentație, cât și ca tratament în diferite afecțiuni. Romani s-au ocupat chiar și de cultivarea ei.

Această plantă a fost introdusă în America de Nord, în treisprezece colonii, simultan de către coloniștii francezi din Canada și de către britanici, pentru a o utiliza ca rădăcinoasă. La mijlocul secolului al XIX-lea, leguma a fost înlocuită de cartofi și, prin urmare, a fost mai puțin cultivată pe scară largă, pierzând mult din popularitate. Cu toate acestea, este încă foarte populară în țările nordice ale Europei.

În Europa, leguma a fost folosită ca o sursă de zahăr înainte de apariția trestie de zahăr și a sfeclei.

 

În zilele noastre, păstârnacul nu se bucură de popularitatea pe care o merită de fapt. Acesta trebuie să fie inclus în meniul nostru deoarece conține un număr mare de beneficii de sănătate. Doar 100 de grame de păstârnac conțin 30 la sută din doza zilnică de vitaminele C și K.

Păstârnacul conţine vitamina A, C, B1, B2, folaţi, acid folic, săruri minerale şi oligoelemente de potasiu, fier, calciu, cupru, brom, iod, uleiuri volatile, terpene, pinene, apeină, lignină, zaharuri, amidon şi fibre.

 

Beneficiile consumului de păstârnac:

  1. eficient în stimularea sistemului digestiv, în reglarea nivelului de zahăr din sânge şi în reducerea nivelului de colesterol.
  2. conferă senzaţia de saţietate, fiind ideal în curele de slăbire.
  3. scade riscul apariţiei bolilor cardiovasculare.
  4. ajută la prevenirea formării de cheaguri de sânge şi la stimularea dezvoltării celulare.
  5. reduce riscul de osteoporoză.
  6. previne anemia, în special în timpul sarcinii.
  7. stimulează producţia de colagen, participă la metabolismul grăsimilor şi este un antioxidant foarte puternic.
  8. reduce riscul de infarct şi hipertensiune.
  9. stimulează sistemul imunitar, sistemul digestiv, pielea şi nervii.
  10. reduce constipaţia şi riscul apariţiei malformaţiilor congenitale.
  11. îmbunătăţeşte activitatea plămânilor, ameliorând simptomele bolilor respiratorii. are proprietăţi diuretice şi antioxidante.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *