Peștele: un aliment nelipsit într-o alimentație echilibrată

Datorita continutului sau nutritiv si calitatilor gustative deosebite, pestele este considerat unul dintre cele mai valoroase produse alimentare pe care omul le poate consuma.      peste

Carnea de peste contine proteine in proportie de pana la 18%. Deasemenea are un continut important de substante minerale: calciu, potasiu, fosfor, iod, sodiu, magneziu, siliciu, clor, fier.

Pestele este totodata o sursa importanta de vitamine din grupa B si vitamine liposolubile A si D.  Spre deorsebire de celelalte tipuri de carne, carnea de peste are un continut foarte scazut de grasimi saturate, dar in acelasi timp un continut ridicat de acizi grasi polinesaturati din gama Omega 3 si Omega 6.

Acizii polinesaturati sunt foarte importanti pentru prevenirea bolilor de inima si mentinerea sanatatii cordului. Acizii grasi Omega 3 si Omega 6 ajuta la scaderea nivelului de colesterol din organism, la reducerea trigliceridelor si  la scaderae tensiunii arteriale. Totodata au un rol benefic asupra sistemului imunitar.

Carnea de peste de apa dulce are un continut mai scazut de acizi grasi, insa pe de alta parte, pestele oceanic prezinta un risc ridicat de infestare cu mercur din cauza poluarii excesive a aplelor oceanice, intoxicarea cu mercur fiind extrem de periculoasa in special pentru sistemul nervos.

Consumul de peste ajuta la imbunatatirea activitatii cerebrale si la prevenirea imbatranirii capacitatilor intelectuale, reducand astfel riscul aparitiei maladiei Alzheimer.

Pentru femeile insarcinate se recomanda consumul ridicat de peste, acesta ajutand la dezvoltarea neuropsihica si intelectuala a fatului.

Din pacate insa, acizii grasi continuti de carnea de peste isi pierd proprietatile foarte repede, de aceea pestele trebuie consumat cat mai proaspat, dar este foarte important si ca pestele sa fie consumat impreuna cu antioxidanti pentru a-si mentine proprietatile benefice si dupa ingerare. Prin urmare cel mai indicat ar fi sa consumam peste alaturi de sfecla rosie, ceapa si morcovi sau pur si simplu sa stropim carnea de peste cu suc de lamaie inainte de a o consuma.

Pestele este indicat sa fie gatit cat mai putin, 10-15 minute, expunerea la temperaturi ridicate si pe termen lung alterand proteinele continute de carnea de peste.

Recomandarea nutritionistilor este de a consuma carne de peste cel putin o data pe saptamana si asta inca de la varste foarte fragede.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *