Piersica
Foto: goodfon.su

Numele ştiinţific al fructului (Prunus persica) ne poate duce uşor cu gândul la faptul că piersica este nativă din Persia. Este doar o coincidenţă această asociere de nume, deoarece piersica îşi are originea în China. Menţionarea piersicilor datează încă din secolul al X-lea î.Hr. în scrierile chineze. În manuscrisele vremii se precizează că piersicile erau fructele preferate ale regilor și împăraților chinezi, fiind servite în mod constant de aceştia.

După cucerirea perșilor în 331 î.Hr., Alexandru Macedon a fost cel care a adus fructul în Europa. Ulterior, în secolul al XVI-lea, exploratorii spanioli l-au dus în America, iar în secolul al XVII-lea fructul a ajuns în Anglia și Franța, unde era considerat o delicatesă.

Fermierii americani au început să cultive piersici în scop comercial în secolul al XIX-lea. California este în prezent lider pe piaţa din SUA cu 65% din producţia totală de piersici.

În prezent, piersicul este răspândit pe tot mapamondul, cunoscându-se peste 700 de tipuri de piersici – albe, roşii sau galbene.

Piersicile au în componența lor 6 tipuri de vitamina B, vitamina C, provitamina A, magneziu, fosfor, fier, seleniu, iod, zinc, potasiu și fibre. De asemenea, fructul conţine antioxidanți, fitonutrienți și carotenoizi.

 

Beneficiile consumului de piersici:

  1. reglează funcţiile intestinelor şi ale ficatului.
  2. compensează pierderile de săruri minerale cauzate de transpiraţia excesivă.
  3. combate insomnia.
  4. ajută tranzitul intestinal.
  5. întăreşte rezistenţa organismului împotriva gripei.
  6. reglează nivelul colesterolului.
  7. stimulează digestia în mod natural.
  8. ajută în prevenirea crampelor și stărilor de oboseală.
  9. are efect benefic împotriva astmului, bronșitei, tusei seci și hipertensiunii.
  10. scade tensiunea arterială.
  11. ajută copiii şi adulții care suferă de anemie.
  12. ajută în absorbția fierului.
  13. întreţine alcalinitatea sângelui.
  14. combate procesele degenerative de la nivelul celulelor.
  15. ajută în lupta pentru prevenirea bolilor cardiovasculare.
  16. reduce efectul negativ al toxinelor din organism şi creşte imunitatea.
  17. îmbunătaţeşte vederea nocturnă.
  18. ajută în lupta împotriva diferitelor tipuri de cancer, precum cel de sân, de plămâni sau de colon.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *