Prima vacanţă cu cel mic în afara ţării

Pe când micuţul nostru avea puţin peste un an, după ce în prealabil am testat terenul printr-o vacanţă la noi la mare, am hotărât că dacă tot îi place atât de mult marea şi îi este şi benefică, să îl ducem într-un loc cu adevărat frumos, unde să se bucure din plin de soare, apă, plajă…şi tot ceea ce poate oferi o vacanţă la mare.darius turcia

Înainte de a alege destinaţia ne-am gândit bine la toate locurile în care mai fusesem noi, pentru a nu avea parte de surprize neplăcute când ajungem acolo, prin urmare am ales o destinaţie unde se ajunge şi repede, dar este şi cea mai ofertantă din punct de vedere al acoperirii nevoilor unui infant. Aşadar am ales un resort mare şi frumos în Side – Turcia.

O alegere cât se poate de inspirată, spun şi astăzi. O experienţă pe care îmi doresc să o mai repet cât mai curând. De ce? Pentru că pur şi simplu oferă tot ceea ce îţi poţi dori într-o vacanţă cu un copulas mic: climă plăcută, apă caldă şi extrem de curată, nisip auriu incredibil de curat şi fin, numai bun pentru tăvălit, făcut castele, forme, mămăligi.

În plus, turcii acordă o importantă deosebită calităţii serviciilor oferite. Prin urmare, acolo poţi găsi tot ceea ce ai nevoie pentru o zi reuşită de bălăceala: şezlonguri confortabile şi bine întreţinute, umbrele din material natural care să nu permită trecerea razelor UV şi nu acele umbrele publicitare care sunt că şi inexistente când vine vorba de protecţia pielii. Un aspect minor pentru unii, dar atât de important pentru noi, îl reprezintau cărările pavate între şezlongurile aflate pe nisip. De ce atât de important? Simplu, pentru că noi mergeam şi la plajă însoţiţi de cărucior. Prin urmare acestea ne-au scutit de căratul în braţe, nu tocmai comod, al căruciorului.

Un alt aspect foarte bun este calitatea şi diversitatea mâncării. Există chiar şi un restaurant pentru copii, cu propriul bar şi măsuţe cu scaune pe mărimea lor. Deşi eu cărasem după mine borcănelele din ţară, nu am ezitat să îi servesc dintre preparatele de acolo. Aveau întotdeauna multe fructe proaspete, legume prospete, salate bune, dar şi mâncăruri  gătite absolut delicioase. Singurul minus ar fi deserturile, prea multe şi prea apetisante, aşa că este imposibil să te abţii…:)312630_1785913747771_2868028_n

Am ales un resort mare, dar nu ne aşteptam să găsim ceea ce am găsit. Era practic cât o staţiune de la noi, aşa că nu aveai de ce să ieşi (când eşti însoţit de un bebe cu program strict de somn şi masă e greu să faci prea multe ieşiri în afară hotelului)…găseai acolo tot ceea ce îţi puteai dori, plajă imensă, aşa cum am descris-o, multe piscine de diverse mărimi şi forme, tobogane de toate felurile pentru copii, terase şi restaurante nenumărate, magazine pentru reprize liniştite de shopping, mini club pentru cei mici, terenuri de tenis, fotbal, golf, săli de sport, bazine acoperite de înot, jacuzzi, centre SPA. Practic se acoperă intreaga gamă de oferte pe care şi le-ar putea dori oricine.

A fost o vacanţă cât se poate de relaxantă pentru toţi trei. Ne începeam dimineţile cu un savuros mic dejun, după care făceam o plimbare plăcută până la mare pentru o bălăceala grozavă, construit castele în nisip şi puţină plajă. Pe la ora 11 luăm o gustare de fructe proaspete, iar bebe adormea în cărucior aşa că ne retrăgeam la piscină, iar pe el îl băgăm la răcoare lângă o piscină în aer liber, dar semiacoperita unde ne mai bălăceam şi noi puţin sau savurăm o cafea. Când se trezea piticul mergeam la masă de prânz, iar apoi ne întorceam la bălăceala la piscine acoperită. Jocul în apă ne obosea pe toţi, aşa că undeva după ora 2-3 ne retrăgeam cu toţii pentru o repriză de somn. După-amiază, înainte de cină adoram să mergem la plajă şi să facem o baie în apa atât de caldă şi liniştită şi să admirăm apusul. În general plecăm printre ultimii după plajă. Seara ieşeam la cină, iar apoi facean plimbări lungi pe faleză timp în care piticul deja adormea în căruciorul sau generos. Era timpul pentru o bere rece la una dintre terasele cu muzică în  surdină. 🙂

A fost de departe una dintre cele mai frumoase vacanţe petrecute în trei de până acum, pe care ne dorim să o repetăm an de an.