O dietă, ca să fie bună, trebuie să îţi asigure, pe lângă pierderea kilogramelor şi meţinerea sănătăţii. Exact asta face regimul cretan care este recomandat şi pentru prevenirea bolilor cardiovasculare.

regimul-cretan

Acest regim a fost creat mai mult ca o alternativă sănătoasă de a te hrăni. Un studiu comparativ făcut cu mult timp în urmă a urmărit obiceiurile alimentare din 7 ţări occidentale. În urma studiului s-a ajuns la concluzia că mortalitatea cardio-vasculară a locuitorilor insulei Creta era cea mai mică, faţă de celelalte ţări participante. Secretul? O alimentaţie bogată în vitamine şi minerale, fibre, dar săracă în grăsimi saturate.

Principiile

Este o alimentaţie echilibrată, sănătoasă, deosebit de bogată în fructe şi legume proaspete sau uscate şi cereale. Regimul cretan este sărac în grăsimi animale, uleiul de măsline constituind principala sursă de lipide. Peştele, carne albă şi ouăle sunt consumate de mai multe ori pe săptămână. Brânza albă de capră şi de oaie sunt produsele lactate cele mai prezente. Respectând principiile alimentare cretane vei fi sănătoasă şi în acelaşi timp îţi vei menţine silueta.

Cum se aplică

Este recomandat să:

–      reduci untul (să-l înlocuieşti cu ulei de măsline sau margarină de calitate, chiar şi în produsele de patiserie)

–      înlocuieşti zahărul cu miere

–      eviţi carnea roşie, bogată în acizi graşi saturaţi

–      să limitezi consumul produselor pe bază de lapte de vacă

În schimb, să consumi:

–      fructe crude, fierte sau uscate (400 g pe zi)

–      legume crude şi fierte, leguminoase şi cereale din pâine completă sau aluat

–      brânzeturi de capră sau oaie, iaurturi slabe sau lapte degresat

–      peşte, cel puţin de trei ori pe săptămână, mai ales gras, gătit la vapori sau în papiotă

–      carne de pasăre sau de iepure

–      uleiuri bogate în acizi graşi mono-nesaturaţi. Uleiul de măslie, bineînţeles, dar şi de colza sau soia

–      salată, în cantitate cât mai mare, care furnizează nutrienţii esenţiali

–      1 sau 2 pahare de vin pe zi, pentru polifenoli

–      ierburi aromatice proaspete, care dau gust alimentelor şi te ajută să reduci cantitatea de sare când găteşti

–      stafide. În Creta, cei mai importanţi îndulcitorii sunt stafidele, sucul de struguri și mierea.  Acestea sunt consumate drept gustare sau pot fi utilizate pentru a prepara diverse dulciuri

–      fructe şi seminţe oleaginoase, mai ales nuci. Acestea constituie o gustare foarte populară pentru cretani. Bogate în acizi graşi nesaturaţi care sunt necesari pentru funcționarea tuturor celulelor din corpul uman, sunt un adevărat scut pentru inimă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *